استقبال چین از همکاری سوریه با بازرسان بین المللی برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: وزارت خارجه چین از همکاری سوریه با بازرسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در اعلام دقیق زرادخانه های شیمیایی خود استقبال کرد.

استقبال چین از همکاری سوریه با بازرسان بین المللی برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی

با مجری مستقیم تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین اقدام اخیر سوریه در همکاری سازنده با بازرسان بین المللی را گام مثبت دیگری در راستای از بین بردن سلاح های شیمیایی این کشور ارزیابی نموده است.

27 اکتبر یعنی دو روز پیش سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی اعلام نمود که دولت سوریه 3 روز زودتر از موعد مشخص شده اطلاعات دقیقی را در مورد زرادخانه های شیمیایی خود اعلام نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر از حمایت پکن از نقش مثبت سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در از بین بردن زرادخانه های شیمیایی سوریه تاکید نمود و گفت، چین به طور فعال برای اجرایی شدن تصمیم هیات مدیره سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی مشارکت خواهد نمود.

شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته قطعنامه ای را در مورد لزوم از بین رفتن سلاح های شیمیایی سوریه تا اواسط سال 2014 میلادی تصویب کرد.

تیم بازرسان بین المللی باید تا اول نوامبر از کلیه تاسیسات شیمیایی سوریه بازرسی نمایند. سوریه از مارس 2011 میلادی تاکنون با جنگ و بحران داخلی روبرو است. آمریکا پیش از این تهدید نموده بود که در صورت ادامه استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه به این کشور حمله خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 369

به "استقبال چین از همکاری سوریه با بازرسان بین المللی برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال چین از همکاری سوریه با بازرسان بین المللی برای از بین بردن تسلیحات شیمیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید