افت 12 درصدی اقتصاد روسیه در ماه آوریل به خاطر کرونا

به گزارش تاورنا، به خاطر شیوع کرونا و خانه نشین شدن مردم برای کنترل این بیماری، فراوری ناخالص داخلی روسیه در ماه آوریل 12 درصد کاهش داشته است.

افت 12 درصدی اقتصاد روسیه در ماه آوریل به خاطر کرونا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از راشاتودی، وزارت اقتصاد روسیه گزارش داد به خاطر شیوع ویروس کرونا و سیاست های اجرا شده برای کنترل آن، فراوری ناخالص داخلی این کشور در ماه آوریل 12 درصد کاهش داشته است.

بنا به گزارش این وزارتخانه روس، کاهش شدید فراوری ناخالص داخلی این کشور فرایند رو به رشد اقتصاد روسیه که در سه ماهه نخست امسال شاهد بوده ایم را از بین برده است.

در سه ماهه نخست امسال، اقتصاد روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.6 درصد رشد داشته است.

با توجه به نتایج مالی نامطلوب در ماه آوریل، وزارت اقتصاد روسیه حالا پیش بینی می نماید که در 4 ماه نخست امسال شاهد رشد منفی 1.9 درصدی اقتصاد این کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، باشیم.

بنا به گزارش وزارت اقتصاد این کشور، دلیل منفی شدن رشد مالی روسیه تعطیل ماندن فعالیت های مالی غیر ضروری در تمام ماه آوریل و اوضاع منفی مالی در دنیا، بوده است.

در اواخر ماه مارس، روسیه اقداماتی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، در پیش گرفت و در ادامه کوشش های خود اجرای این اقدامات را بار ها تمدید کرد.

بر اساس گزارشات اولیه، در سه ماهه دوم امسال روسیه بدترین افت مالی را تجربه می نماید. به گونه ای که انتظار می رود اقتصاد این کشور رشد منفی 9 درصدی را تجربه کند.

پیش بینی ها همچنین برای امسال رشد منفی 5 درصدی را برای اقتصاد روسیه ارائه نموده و از طرف دیگر انتظار می رود اوضاع این کشور در حدود نیمه اول سال 2022 به شرایط پیش از کرونا، بازگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1033

به "افت 12 درصدی اقتصاد روسیه در ماه آوریل به خاطر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 12 درصدی اقتصاد روسیه در ماه آوریل به خاطر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید