افزایش آمار جانباختگان کرونایی تا 3 هفته آینده ، خطر کرونا در پایتخت بسیار جدی است

به گزارش تاورنا، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از بستری 6337 بیمار کرونایی در استان تهران خبر داد و گفت: این تعداد بستری در 9 ماه گذشته بی سابقه بوده است.

افزایش آمار جانباختگان کرونایی تا 3 هفته آینده ، خطر کرونا در پایتخت بسیار جدی است

به گزارش خبرنگاران از فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به مراجعه 10500 نفر به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران در شبانه روز گذشته، گفت: از این تعداد 890 بیمار کرونایی در بیمارستان ها مورد پذیرش قرار گرفتند که 170 نفر آنان در بخش های مراقبت ویژه بستری شدند.

به گفته زالی در حال حاضر 6337 بیمار با تشخیص کرونا در بخش های عادی و ویژه 108 بیمارستان استان تهران بستری هستند که رکوردی بی سابقه در میزان بستری مبتلایان کرونایی در 9 ماه اخیر بوده و 1702 نفر آنان در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: همچنین در شبانه روز گذشته 820 بیمار از بیمارستان های استان تهران ترخیص شدند و 90 بیمار نیز با تشخیص کرونا و پیوست آزمایشگاهی PCR مثبت فوت شدند.

وی با اشاره به وخامت حال 1700 بیماری بستری در بخش های ویژه گفت: بیمارانی که در بخش های مراقبت ویژه بستری می شوند معمولا یا با حال بسیار وخیم مستقیما و در بدو ورود به آی سی یو منتقل می شوند و یا اینکه به دنبال وخیم شدن حالشان از بخش های عادی به بخش ویژه منتقل می شوند.

به گفته زالی، با توجه به آمار بالا و وخامت حال بیماران بستری در بخش های ویژه، پیش بینی می شود کماکان آمار فوتی ها تا 3 هفته آینده همچنان بالا باشد و در بهترین شرایط کاهش مرگ و میر تا سه هفته آینده تجلی نخواهد کرد.

زالی در خصوص اعمال محدودیت های کرونایی در تهران، گفت: علاوه بر تمدید محدودیت های قبلی، این هفته شاهد اعمال محدودیت های تردد برون شهری در تهران و 25 استان و 91 ایستگاه هستیم.

وی با اشاره به شرایط پیچیده و وجود 120 مبادی ورودی و خروجی در تهران دارد، گفت: با تلاش نیروی انتظامی مبادی غیر اصلی مسدود شده و تمام نقل و انتقال را به راستا مبادی اصلی هدایت و کنترل می شوند.

به گفته زالی، تمدید محدودیت های گروه های سه و چهار و تداوم حضور 50 درصدی کارکنان تا اخر آبان ماه از دیگر محدودیت های اعمال شده برای تهران است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران بیشترین مشکل را مربوط به ترددهای درون شهری برشمرد و با اشاره به شلوغی تهران و ترافیک بالای آن، گفت: متاسفانه ترافیک تهران تغییری نداشته است و فضای شهری پرخطر به خصوص پاساژها و مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای از تراکم بالایی برخوردار هستند و کماکان خطر در تهران بسیار جدی است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1288

به "افزایش آمار جانباختگان کرونایی تا 3 هفته آینده ، خطر کرونا در پایتخت بسیار جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار جانباختگان کرونایی تا 3 هفته آینده ، خطر کرونا در پایتخت بسیار جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید