المیادین اطلاع داد: احتمال موافقت نیروهای سیاسی عراق با تشکیل دولتی موقت

به گزارش تاورنا، تلویزیون المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که نیروهای سیاسی عراقی در حال توافق با تشکیل دولتی موقت به مدت 6 ماه تا یک سال هستند که مسئولیت اصلی آن فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام است.

المیادین اطلاع داد: احتمال موافقت نیروهای سیاسی عراق با تشکیل دولتی موقت

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المیادین، شب گذشته به نقل از منابع ویژه خود گزارش داد: گروه های سیاسی عراق در حال دستیابی به توافقی هستند که بر اساس آن، مرحله بعدی انتخاب نخست وزیری برای تشکیل دولتی است که عمر آن شش ماه تا یک سال خواهد بود، نه اینکه 3 سال باقیمانده از عمر مجلس را تکمیل کند.

خبرنگار المیادین توضیح داد: دولت پیش روی عراق مسئولیت 3 پرونده اصلی را بر عهده می گیرد که شامل پرونده امنیتی، تمهیدات برگزاری انتخابات زودهنگام با هماهنگی کمیساریای جدید انتخابات و قانون جدید انتخابات و همچنین پرونده تصویب بودجه است. از سوی دیگر، دولت پیش روی باید به شکل قابل توجهی کوچک باشد و نزاعی بر سر کرسی های وزارتی و غیره صورت نگیرد؛ زیرا مرحله موقتی را اداره می نماید.

طبق این گزارش، رهبران نیروهای سیاسی عراقی روز گذشته با برهم صالح رئیس جمهوری نشست برگزار کردند که طی آن، موضوع دولت جدید به بحث گذاشته شد و انتظار می رود درخصوص بعضی اسامی مطرح شده برای تصدی سمت نخست وزیری، که مورد قبول این نیروها باشد، توافق انجام گردد.

المیادین در ادامه اضافه کرد، انتظار می رود نام نامزد نخست وزیری عراق طی روزهای آینده اعلام گردد به ویژه این که فقط یک هفته تا انتها مهلت رئیس مجلس به رئیس جمهور برای تعیین تکلیف نامزد نخست وزیری باقی مانده است.

محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق در سوم دسامبر جاری (12 آذر) طی نامه ای رسمی به برهم صالح، رئیس جمهوری این کشور، از او درخواست کرد تا ظرف 15 روز تکلیف نامزد تصدی پست نخست وزیر عراق را تعیین کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 640

به "المیادین اطلاع داد: احتمال موافقت نیروهای سیاسی عراق با تشکیل دولتی موقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المیادین اطلاع داد: احتمال موافقت نیروهای سیاسی عراق با تشکیل دولتی موقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید