تدابیر دولت سوریه برای مقابله با کرونا افزایش یافت

به گزارش تاورنا، با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سوریه طی هفته های اخیر، دولت دمشق کوشش ها برای محدود کردن شیوع این ویروس را افزایش داده و تدابیری برای ارتقای شرایط سلامت عمومی وضع نموده است.

تدابیر دولت سوریه برای مقابله با کرونا افزایش یافت

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا- در مناطق تحت کنترل دولت سوریه همچنان بسیار پایین است؛ کمتر از 500 مورد ثبت شده و دست کم 25 مورد مرگ ناشی از آن وجود داشته است و این موارد عمدتا در دمشق و نواحی اطراف آن بودند. اما رشد اخیر در تعداد مبتلایان زنگ هشدار را برای شهفرایندان و مقام های سوریه به صدا درآورده است، خصوصا اینکه مواردی از ابتلا در میان کادر درمانی دیده شده است.

از زمان شروع پاندمی کرونا، سوریه موارد ابتلای پایین تری نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه گزارش داده است و این مساله حدس هایی را در پی داشته است. اخباری از ابتلای شماری از کادر درمانی سوریه به ویروس کرونا هم به حدس درباره شیوع بیشتر این بیماری دامن زده است.

رسانه دولتی سوریه پنجشنبه گذشته از ابتلای مدیر بیمارستان المجتهد، یکی از بزرگترین بیمارستان های سوریه به کرونا اطلاع داد. در هفته گذشته هم صلیب سرخ سوریه از ابتلای هفت تن از نیروهای داوطلبش به کرونا اطلاع داد.

کوشش های دولت سوریه برای افزایش اطلاع رسانی درباره ویروس کرونا به تازگی شدت گرفته است. در حال حاضر چهار آزمایشگاه در مناطق تحت کنترل دولت دمشق برای نمونه گیری وجود دارد و سایتی برای نظارت بر موارد ابتلا در سراسر این کشور راه اندازی شده است. صفحاتی در فیسبوک و گروه های تحت نظارت نهادهای دولتی و سازمان های خصوصی نیز فرایند اطلاع رسانی به مردم را افزایش داده اند.

در همین حال مقام های سوری از شهفرایندان می خواهند تا تدابیر احتیاطی را رعایت نمایند. پس از ابتلای دو قاضی سوری به کرونا، وزیر دادگستری سوریه بر اهمیت رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش تاکید نمود.

دولت سوریه به مدت دو ماه، تا اواخر ماه مه، قرنطینه اعلام نموده و سفرهای بین شهری را منع نموده و ممنوعیت تردد شبانه اجرا کرد. با این حال تصاویری از حضور گسترده شهفرایندان سوری در بازار معروف دمشق و تجمع در خیابان ها، آن هم بدون ماسک دیده شد.

حتی اکنون هم تصاویر رسانه ای از حضور بدون ماسک شهفرایندان سوری در ملاء عام حکایت دارند. به گفته یک سکنه دمشق، قیمت ماسک بالاست و قیمت 100 ماسک با حقوق یک ماه او برابری می نماید.

مدیر برنامه مدیریت سازمان دنیای بهداشت می گوید: آنها مسائل مالی بزرگی در این کشور دارند و محدودیت هایی درباره نحوه اجرای قرنطینه وجود دارد. به عنوان نمونه، آنچه ما اکنون می بینیم، این است که آنها کم و بیش محدویت ها را برداشته اند، مردم بیرون می آیند و به تدابیر بهداشتی مثل ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجهی ندارند. جلب توجه مردم به رعایت این موارد، یکی از بزرگترین مسائل است.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1124

به "تدابیر دولت سوریه برای مقابله با کرونا افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر دولت سوریه برای مقابله با کرونا افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید