ترودو خواهان مذاکره با بومیان معترض کانادایی شد

به گزارش تاورنا، نخست وزیر کانادا خواهان رسیدگی به اعتراضات بومیان این کشور به احداث خط لوله گاز به وسیله گفت وگو و احترام متقابل شد.

ترودو خواهان مذاکره با بومیان معترض کانادایی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان قیمت کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، حل مسائل بومیان معترض به احداث خط لوله گاز در این کشور به وسیله گفت وگو را خواهان شد.

به نوشته روزنامه گاردین، ترودو روز سه شنبه گفت: می دانم که صبر مردم در حال لبریز شدن است. باید راهکاری پیدا کنیم و باید این راهکار را همین حالا پیدا کنیم.

نخست وزیر کانادا اضافه نمود، این منازعه باید به وسیله گفت وگو و احترام متقابل و نه به وسیله زور، حل وفصل پیدا کند.

رؤسای قبیله وت سو وت اِن (Wetʼsuwetʼen) که بومیان مناطق همجوار رودخانه بولکلی و دریاچه های بورنز، برومن و فرانسوا واقع در شمال غربی استان بریتیش کلمبیا محسوب می شوند، شدیداً با احداث این خط لوله مخالفند زیرا این نواحی را جزو قلمرو اجدادی و باستانی خود می دانند. آن ها در برابر احداث این خط لوله اخلال ایجاد نموده و حتی فرایند ساخت را متوقف کردند.

ایجاد اختلال گسترده در خطوط ریلی کانادا، تنها اقدام معترضان نبوده و آنها عملا بنادر مهم ونکوور و دلتا در بریتیش کلمبیا را هم از کار انداخته بودند.

یک گروه کوچک از معترضان خود را به نزدیکی دفتر وزیر دادگستری کانادا در اوتاوا پایتخت این کشور رسانده و بخش هایی از مناطق همجوار این دفتر را اشغال کردند.

با تداوم مخالفت بومیان بریتیش کلمبیا و فعالان محیط زیست با احداث این خط لوله انتقال گاز طبیعی، نیروهای امنیتی و پلیس برای توقف مخالفت ها به زور متوسل شدند و ده ها نفر را بازداشت کردند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 713

به "ترودو خواهان مذاکره با بومیان معترض کانادایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو خواهان مذاکره با بومیان معترض کانادایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید