تظاهرات مصری ها برای برکناری سیسی ادامه دارد، اعتراضات علیه رئیس جمهور مصر در آمریکا و کانادا

به گزارش تاورنا، با ادامه تظاهرات مصری ها و درخواست برای برکناری رئیس جمهور مصر در بعضی از شهرهای این کشور، مسئولان مصری تدابیر امنیتی در قاهره را تشدید نموده و موج بازداشت های گسترده ای را شروع نموده اند.

تظاهرات مصری ها برای برکناری سیسی ادامه دارد، اعتراضات علیه رئیس جمهور مصر در آمریکا و کانادا

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، تظاهرات گسترده ای در شهر سوئز مصر برگزار گردید و معترضان در این شهر شعارهایی علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر سر دادند.

پلیس مصر برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده نموده و بعضی از خیابان های منتهی به میدان تظاهرات را مسدود کرد.

شهر المحله الکبری در استان الغربیه مصر نیز برای دومین روز متوالی شاهد تظاهرات برای برکناری سیسی بود.

در شهر نجع حمادی در استان قنا نیز برای اولین بار از زمان شروع اعتراضات اخیر، راهپیمایی گروهی از جوانان برپا شد.

جوانان شرکت کننده در این راهپیمایی شعارهایی علیه دولت سیسی سر داده و خواهان تغییرات کلی شدند. بر اساس تصاویری که بعضی از فعالان مصری منتشر کردند، پلیس این کشور تعدادی از جوانان شرکت کننده در این راهپیمایی را بازداشت کرد.

در شهر پورت سعید نیز معترضان با سر دادن شعارهایی ضمن درخواست برای برکناری سیسی، وخامت شرایط معیشتی در این کشور را محکوم کردند.

در نیویورک نیز ده ها مصری در مقابل محل اقامت سیسی در این شهر تظاهراتی به پا نموده و کناره گیری او و محاکمه اش به همراه مسئولانی که در پرونده های فساد و تصرف در اموال عمومی دست دارند، خواهان شدند. سیسی برای شرکت در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است. آنها پلاکاردهایی در محکومیت موارد نقض حقوق بشر در این کشور و بازداشت هزاران معترض و سرکوب تظاهرات ها در دست گرفتند.

در مقابل بعضی از حامیان سیسی در همان مکان تظاهراتی در حمایت از او به راه انداخته و شعارهایی در تقدیر از عملکرد و دستاوردهای او سر دادند.

همچنین تعدادی مصری های ساکن واشنگتن در مقابل کاخ سفید تجمع نموده و شعارهایی در محکومیت سیسی سر دادند، آنها علاوه بر برکناری سیسی، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند حمایت های خود از سیسی را متوقف کند.

علاوه بر این مصری های ساکن شهر تورنتو در کانادا نیز با برپایی تجمعی اعتراضی علیه سیسی، سیاست های او را محکوم نموده و از تظاهرات هایی که از روز آدینه در سراسر مصر به پا شده، حمایت کردند. آنها با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه سیسی، برکناری او را خواهان شدند.

هیئت کل اطلاعات مصر به عنوان اولین واکنش رسمی قاهره نسبت به اعتراضات فعلی در این کشور، با انتشار بیانیه کوتاهی از خبرنگاران رسانه های دنیا خواست در بازتاب مسائل و تحولات مصر، به اصول حرفه ای و متعارف بین المللی پایبند باشند.

این در حالی است که رسانه های مصری تظاهرات روز آدینه در استان های مختلف این کشور و در رأس آنها قاهره را نادیده گرفته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 309

به "تظاهرات مصری ها برای برکناری سیسی ادامه دارد، اعتراضات علیه رئیس جمهور مصر در آمریکا و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات مصری ها برای برکناری سیسی ادامه دارد، اعتراضات علیه رئیس جمهور مصر در آمریکا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید