حمله لفظی دوباره پمپئو به چین

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا امروز یکشنبه نیز در کوشش برای جلب نظر رأی دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 در کشورش در پیغام هایی توئیتری بار دیگر چین را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

حمله لفظی دوباره پمپئو به چین

وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: آمریکا و ملت های اروپا درباره واقعیت نقش چین به عنوان یک رژیم استبدادی فزاینده و پیامدهای آن بر جوامع آزاد هشیار شده اند. سرپوش گذاشتن حزب کمونیست چین بر شیوع ویروس کرونا از ووهان که به کشته شدن هزاران نفر منجر شد، به هشیاری ما شتاب بخشید.

مایک پمپئو در ادامه اضافه نمود: آمریکا و شرکای اروپایی ما باید با یکدیگر همکاری نمایند تا هشیاری فراآتلانتیکی درباره چالش چین ادامه پیدا کند که این کار به نفع حفظ جوامع آزاد ما، موفقیتمان و آینده مان است.

لازم به ذکر است، کاخ سفید در کوشش برای جبران بی کفایتی های خود در عرصه سیاست داخلی و خارجی کشورش آن هم در آستانه انتخابات سوم نوامبر 2020 کوشش کرد چین را مسبب همه گیری ویروس کرونا جلوه بدهد؛ اقدامی که با گزارش نهادهای مرتبط از جمله سازمان جهانی بهداشت به شکست منتهی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1098

به "حمله لفظی دوباره پمپئو به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله لفظی دوباره پمپئو به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید