حمله مهاجمان برای آزادی زندانیان داعشی پس از 18 ساعت درگیری سرانجام یافت

به گزارش تاورنا، مقامات محلی در ننگرهار اعلام کردند که حمله داعش به زندان ننگرهار پس از 18 ساعت درگیری و کشته شدن 29 نفر و زخمی شدن حدود 50 تن دیگر انتها یافت.

حمله مهاجمان برای آزادی زندانیان داعشی پس از 18 ساعت درگیری سرانجام یافت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار اعلام نمود که حمله داعش به زندان شهر جلال آباد پس از 18 ساعت درگیری و با کشته شدن 8 مهاجم و 3 زندانی انتها یافت.

وی اضافه نمود که در این حمله 29 نیروی امنیتی و غیرنظامی نیز کشته و حدود 80 تن دیگر نیز زخمی شدند.

دفتر والی ننگرهار در بیانیه ای اعلام نمود که یکهزار و 792 زندانی در این زندان حضور داشتند که یکهزار و 25 نفر آن ها در هنگام فرار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

براساس این بیانیه 400 زندانی به دلیل درگیری ها در بخشی از زندان جلال آباد گیر نموده بودند که در عملیات پاکسازی توسط نیروهای امنیتی افغان نجات یافتند.

فواد امان سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اما شمار مهاجمان کشته شده در داخل زندان را 5 نفر اعلام نمود و اضافه نمود که در میان کشته های این حمله 3 زندانی نیز حضور داشتند که 2 نفر از آن ها از اعضای طالبان بودند.

وی اضافه نمود که عملیات نیروهای افغان برای پاکسازی ساختمان مجاور زندان که تروریست های داعش در آن سنگر گرفته اند، همچنان ادامه دارد.

منابع خبری می گویند که حدود یک سوم از زندانیان از اعضای داعش هستند و بقیه نیز طالبان و دیگر مجرمان می باشند.

هنوز تعیین نیست که از زندانیان طالبان نیز فرصت فرار داشته اند یا خیر اما مقامات افغان می گویند که بیشتر زندانیان مهم طالبان در پروان و یا کابل هستند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1153

به "حمله مهاجمان برای آزادی زندانیان داعشی پس از 18 ساعت درگیری سرانجام یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله مهاجمان برای آزادی زندانیان داعشی پس از 18 ساعت درگیری سرانجام یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید