خبرنگاران مازندران در یک قدمی آمار چهار رقمی بیماران بستری کرونایی

به گزارش تاورنا، ساری - خبرنگاران - بر اساس تازه ترین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران مبتلا به کووید-19 بستری در بیمارستان های استان روز شنبه 15 آبان به 944 نفر رسیده است که 11 درصد بیشتر از زمان آغاز محدودیت های جامع کرونایی است.

خبرنگاران مازندران در یک قدمی آمار چهار رقمی بیماران بستری کرونایی

به گزارش خبرنگاران ، طبق گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، در حال حاضر 780 بیمار کووید-19 در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند. از این تعداد 169 نفر به خاطر وخامت شرایط در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

همچنین 88 بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های زیرمجموعه این دانشگاه مربوط به 24 ساعت گذشته است در حالی که در این مدت 59 بیمار کووید-19 پس از بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص شدند.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل ، هم اکنون 164 بیمار مبتلا به کووید-19 در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری هستند که از این تعداد 39 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند. آمار بیماران کرونایی جدیدی که طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان های بابل بستری شدند هشت نفر اعلام شده است در حالی که در این مدت تنها سه نفر پس از بهبودی نسبی ترخیص شدند.

مازندران امروز شانزدهمین روز اجرای طرح محدودیت های جامع کرونایی را پشت سر گذاشته است. فرایند افزایشی شیوع کرونا سبب شد تا تعداد شهرستان های دارای شرایط قرمز این استان از سه مورد در اول ماه آذر همزمان با آغاز اجرای محدودیت های جامع اکنون به پنج شهرستان افزایش یابد.

در حال حاضر شهرستان های ساری ، آمل ، محمود آباد ، نور و گلوگاه در میان 22 شهرستان مازندران دارای شرایط قرمز و بقیه نارنجی هستند. البته در مدت 2 هفته اجرای محدودیت های جامع شهرستان بهشهر که دارای شرایط قرمز بود به نارنجی تغییر شرایط داد.

بررسی آماری فرایند افزایشی بیماران مبتلا به کووید-19 در مازندران نشان می دهد که طی 2 هفته اجرای طرح محدودیت های جامع حدود 200 بیمار به تعداد بستری ها اضافه شده است. آمار بیماران کرونایی بستری در روز 30 آبان در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل 751 نفر بود .

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1359

به "خبرنگاران مازندران در یک قدمی آمار چهار رقمی بیماران بستری کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مازندران در یک قدمی آمار چهار رقمی بیماران بستری کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید