خبرنگاران مجلس برای کمک به جهش تولید تلاش کند

به گزارش تاورنا، کرمانشاه- خبرنگاران- رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه خواستار تلاش مجلس شورای اسلامی برای تسهیل گری در شرایط اقتصادی، فضای کسب و کار بنگاه ها و مسائل تجارت خارجی برای کمک به جهش تولید در کشور شد.

خبرنگاران مجلس برای کمک به جهش تولید تلاش کند

کیوان کاشفی عصر شنبه در نشست امروز فعالان اقتصادی با مجمع کنندگان استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی از مجلس شورای اسلامی به عنوان یک نهاد بسیار مهم و اثرگذار بر مسائل اقتصادی در بُعد ملی و استانی یاد کرد و گفت: در حالیکه در دو، سه سال اخیر شرایط اقتصادی کشور سخت شده و هر روز بر وخامت آن افزوده می شود توقع داریم اثرگذاری فعالیت های مجلس افزایش یابد.

وی مشکل کنونی که با آن روبرو هستیم را سرعت بسیار بالای صدور دستورالعمل ها و بخشنامه های دولتی در برابر قوانین مجلس دانست و گفت: هرچقدر سرعت مسائل اقتصادی بالا می رود سرعت صدور بخشنامه ها که مانع اصلی بخش تولید است نیز زیاد می شود اما فرایند قانونگذاری و تصمیم گیری در مجلس در برابر آن کند است زیرا در مجلس تصویب یک قانون نیازمند فرایند طولانی تبدیل شدن لایحه یا طرح به قانون، تصویب، تایید در شورای نگهبان و در نهایت اجرا است.

کاشفی معتقد است اگر یکی از بخشنامه های دولتی مغایرتی با قانون داشته باشد تا فعال اقتصادی بخواهد موضوع را پیگیری کند و حکم بگیرد باید زمان و هزینه زیادی صرف کند که شرایط آن فراهم نیست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار همکاری بیشتر مجلس شورای اسلامی برای ساماندهی این شرایط و تسهیل گری شرایط برای فعالان اقتصادی شد.

اولویت مجلس حمایت از تولید باشد

او موضوع دیگری که باید اولویت مجلس باشد را حمایت از تولید دانست و اظهار کرد: حمایت واحدهای تولیدی با صادرات گره خورده است و واحدی می تواند پایدار باشد و اشتغال پایدار داشته باشد که در فضای بین المللی رقابت کنند. در حالیکه اتکا صرف به بازار داخلی به جهت کوچک شدن آن و رقابت زیادی که در آن وجود دارد باعث شکننده شدن واحدها خواهد شد.

کاشفی با بیان اینکه امروز واحدهایی که در زمینه تجارت خارجی فعالیت دارند با مسائل متعددی روبفرایند، یادآور شد: بنگاه های اقتصادی برای تامین مواد اولیه وارداتی با مسائل زیادی در زمینه گشایش اعتبار، ثبت سفارش و سایر موارد مشکل دارند و در بُعد صادرات نیز تعهدات ارزی و موضع گیری کم سابقه بانک مرکزی در این زمینه چالش های جدی ایجاد کرده است.

وی ورود جدی مجلس خصوصا کمیسیون جهش تولید را برای حل مسائل تجارت خارجی ضروری دانست.

سرمایه گذاری برای کرمانشاه باید جذب کنیم

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از معضلات کرمانشاه هم یاد کرد و گفت: در کرمانشاه باوجود تعاملات خوبی که مدیران استان از مدیران ارشد گرفته تا مدیران دستگاه ها با بخش خصوصی دارند اما اثر گذاری این تعامل کم است.

کاشفی دلیل این موضوع را بخشنامه های متعدد و دست و پاگیر دانست که دست مدیران را بسته است و تاکید کرد: از سوی دیگر مدیران نگران دستگاه های نظارتی هم هستند زیرا هرچقدر مسائل اقتصادی بیشتر می شود فشارهای نظارتی هم به همان نسبت سنگین می شود.

وی تعامل بیشتر مدیران استان، کنندگان مجلس و بخش خصوصی را برای کمک به جهش اقتصادی استان ضروری دانست و افزود: باید برای حفظ حتی یک ریال سرمایه گذاری در استان هم تلاش کنیم زیرا شرایط کرمانشاه با استان های دیگر که سرمایه گذاری های چند میلیاردی دارد فرق می کند.

کاشفی بر لزوم حفظ سرمایه گذاری های موجود و جذب سرمایه گذاران جدید در استان تاکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه اکنون تمایل برای سرمایه گذاری در کرمانشاه خوب است و نباید اجازه بدهیم این فرصت از دست برود.

او توجه به سایر حوزه ها اقتصادی مانند کشاورزی، گردشگری و دیگر بخش ها را نیز ضروری گفت و گفت: اصناف هم در شرایط کرونا آسیب جدی دیدند و اکنون نیازمند حمایت جدی و تسهیل گری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1239

به "خبرنگاران مجلس برای کمک به جهش تولید تلاش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس برای کمک به جهش تولید تلاش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید