رئیس جمهور ایتالیا اوایل سال آینده میلادی اعلام بازنشستگی می نماید

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: رئیس جمهور 89 ساله ایتالیا که یاری زیادی در برقراری ثبات سیاسی این کشور در ماه های گذشته داشته، تاکید نمود که احتمالا اوایل سال آینده بازنشسته می گردد.

رئیس جمهور ایتالیا اوایل سال آینده میلادی اعلام بازنشستگی می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا در حالی قصد کناره گیری از قدرت را در اوایل سال آینده دارد که سمت رئیس جمهوری در ایتالیا بیشتر یک سمت نمایشی است ولی ناپولیتانو یاری زیادی به برقراری ثبات سیاسی در این کشور داشته تا ایتالیا بتواند از بحران مالی و مالی عبور کند.

وی در سال 2013 میلادی تحت فشار احزاب سیاسی از روی اکراه قبول کرد تا دور دوم ریاست جمهوری را ادامه دهد چرا که شرایط سنی وی این اجازه را نمی داد تا بتواند دور دوم ریاست جمهوری را به طور کامل انتها دهد.

وی روز گذشته توضیح داد که به قول خودش در مورد ادامه سمت ریاست جمهوری تا انتها دوره ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا پایبند خواهد بود.

دوره ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا رسما 31 دسامبر به انتها خواهد رسید ولی متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا رسما 13 ژانویه آینده ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به لتونی تحویل خواهد داد.

اوایل ماه جاری دفتر رئیس جمهور ایتالیا اعلام نموده بود که وی شرایط را در انتها دوره ریاست ایتالیا بر اتحادیه اروپا ارزیابی خواهد نمود ولی همان زمان نیز رسانه های خبری ایتالیا اعلام کردند که ناپولیتانو میخواهد تا بازنشستگی خود را اعلام کند.

ایتالیا در سال های اخیر با کاهش شدید رشد مالی روبرو شده و با معضلات بزرگی چون بیکاری بالا بین جوانان روبرو است. ایتالیا پایین ترین رشد مالی در بین کشورهای منطقه یورو را در سال های اخیر داشته است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 479

به "رئیس جمهور ایتالیا اوایل سال آینده میلادی اعلام بازنشستگی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور ایتالیا اوایل سال آینده میلادی اعلام بازنشستگی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید