رئیس جمهور گواتمالا خواهان ازسرگیری مجازات اعدام در این کشور

به گزارش تاورنا، خبرگزاری خبرنگاران- آلخاندرو جیاماتِی، رئیس جمهور گواتمالا پیشنهاد ازسرگیری اعمال مجازات اعدام را به منظور مقابله با بعضی جرایم بیان کرد.

رئیس جمهور گواتمالا خواهان ازسرگیری مجازات اعدام در این کشور

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از تارنمای شبکه تلویزیونی ونزوئلایی تله سور، رئیس جمهور گواتمالا در مراسمی که در دپارتمان ایسابال (شمال شرقی گواتمالا) با حضور رسانه های محلی برگزار می شد، با اعلام این درخواست از کنگره کشور، گفت: دست هایمان برای مقابله با جنایتکاران نباید بلرزد. اگر لازم باشد مجازات اعدام اعمال گردد، این کار انجام گردد.

آلخاندرو جیاماتی اضافه کرد: هر گونه درخواستی که به منظور اعمال این مجازات به دست وی برسد، آنالیز می نماید. این سخنان رئیس جمهور گواتمالا پس از آن مطرح شد که چهارشنبه گذشته دختری 8 ساله در دپارتمان پِتِن (واقع در شمال این کشور) به قتل رسید.

جیاماتی گفت: خالی از لطف نیست که کنگره کشور اعمال مجازات مرگ را مورد بازبینی قرار دهد و (این مجازات) بتواند در مواردی چنین فجیع مانند آنچه علیه شارون رخ داد، اعمال گردد.

جیاماتی با اشاره به اینکه 2 فرد مظنون به ارتکاب این جرم بازداشت شده اند، گفت: زمان آن رسیده است که به این فکر کنیم که به طور مثال جنایت به وقوع پیوسته علیه این دختر، باید حکم اعدام داشته باشد.

شارون فیگِروآ دختر بچه ای است که دوشنبه گذشته در حیاط خانه خود ناپدید شد و جسد او روز بعد با نشانه هایی از خشونت در دست ها و صورتش پیدا شد. پزشکی قانونی دلیل مرگ وی را خفگی اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1505

به "رئیس جمهور گواتمالا خواهان ازسرگیری مجازات اعدام در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور گواتمالا خواهان ازسرگیری مجازات اعدام در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید