رشد شرکت های دانش بنیان تا 1400، توسعه کسب وکار در حوزه های تحریمی

به گزارش تاورنا، دکتر اسماعیل قادری فر در تبادل نظر با خبرنگار مهر گفت: پیش بینی می کنیم اگر فرایند رشد و شتاب توسعه شرکت های دانش بنیان و تداوم حمایت های معاونت های علمی و فناوری و سایر دستگاه های اجرایی و حاکمیتی به همین شکل وجود داشته باشد، تا انتها دوره دولت تعداد شرکت های دانش بنیان به دوبرابر افزایش پیدا کند.

رشد شرکت های دانش بنیان تا 1400، توسعه کسب وکار در حوزه های تحریمی

به گفته وی، به همین میزان تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت های دانش بنیان و میزان فروش آنها نیز تا دوسال دیگر دو برابر خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی تاکید نمود: کم کم به این مرحله می رسیم که اتکا به توانایی شرکت های دانش بنیان در شرایط اقتصاد نفتی مهم است و به این موضوع می رسیم که اقتصاد، نوآوری، فناوری و علم یک گام جدی در تاثیرگذاری اقتصاد دانش بنیان است.

وی بیان نمود: این شواهد فقط نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران با رویکردی که در راستای حمایت از شرکتهای دانش بنیان در پیش گرفته خوشبختانه در کشورهای منطقه، آسیای جنوب غربی، خاورمیانه صندلی خوبی دارد.

قادری فر تاکید نمود: ما باید عزم مان را جزم کنیم با منطق نوآوری باز، این جریان را به جریان پیش رونده و متعالی در کشور تبدیل کنیم و شاهد بلوغ و شتاب بیشتری در شرکت های دانش بنیان و در طرف مقابل، بنگاه های بزرگ مالی باشیم که مصرف کننده فناوری ها و نوآوری هستند. این کوشش ها ادامه پیدا خواهد نمود.

فعالان شرکت های دانش بنیان در حوزه مقابله با تحریم است

قادری فر گفت: تحریم های ظالمانه اگرچه ناجوانمردانه از سوی استکبار جهانی اعمال شده است اما کوشش ما در معاونت علمی این بوده که تحریم ها نتواند خدشه ای به عزت ملی از یک طرف و از طرف دیگر به اقتصاد کشور وارد کند. به همین دلیل برنامه های ویژه ای برای تحریم و فراوری اقلام تحریمی مورد احتیاج در معاونت علمی و فناوری اجرایی می گردد.

وی تاکید نمود: در همه حوزه های تحریمی با یاری شرکت های دانش بنیان سعی در توسعه کسب و کار داریم تا شرکت های دانش بنیان بتوانند جوابگوی احتیاج ما باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1023

به "رشد شرکت های دانش بنیان تا 1400، توسعه کسب وکار در حوزه های تحریمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شرکت های دانش بنیان تا 1400، توسعه کسب وکار در حوزه های تحریمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید