سازمان ملل بمباران بیمارستان مبتلایان به کرونا در لیبی را محکوم کرد

به گزارش تاورنا، سازمان ملل متحد حمله نیروهای تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کرونا در جنوب طرابلس پایتخت لیبی را محکوم کرد.

سازمان ملل بمباران بیمارستان مبتلایان به کرونا در لیبی را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش بمباران بیمارستان الخضراء در طرابلس را محکوم کرد.

گوترش ضمن محکوم کردن استمرار حملات به مراکز بیمارستانی و کادر درمانی تأکید کرد که حمله به کادر درمانی می تواند یک جنایت جنگی باشد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، یعقوب الحلو هماهنگ کننده سازمان ملل در امور کمک های انساندوستانه در لیبی و یانس لارکیه سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد نیز روز سه شنبه(دیروز) حمله موشکی نیروهای حفتر به بیمارستان بیماران کرونایی در طرابلس را محکوم کردند.

نیروهای تحت امر خلیفه حفتر روز دوشنبه بیمارستان الخضراء ویژه درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه ابوسلیم در جنوب طرابلس را هدف قرار دادند.

نیروهای شرق لیبی موسوم به ارتش ملی لیبی تحت امر ژنرال حفتر از یک سال قبل حملات خود به طرابلس به بهانه آزادسازی این شهر از تروریست ها را آغاز کرده و قصد تصرف این شهر را دارند اما با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج روبرو شده و هنوز پیروز به نفوذ به این شهر نشده اند.

الحلو با اشاره به اینکه از این حمله شوکه شده است، گفت: در حالی که مردم در لیبی به یک خانه امن و نظام سلامت نیاز دارند، این بیمارستان هدف حمله قرار گرفت که نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

وی بر مخالفت خود با هر گونه حمله آن هم در شرایطی که سازمان های بهداشتی و کادر پزشکی در حال مبارزه با ویروس کرونا هستند، تأکید کرد.

او اضافه کرد که 27 مرکز درمانی در نتیجه حملات و درگیری در ماه مارس گذشته در لیبی خسارت دیده و از این تعداد 14 مرکز به طول کامل تعطیل شده اند و 23 مرکز نیز در معرض تعطیلی قرار دارند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در لیبی به 19 نفر رسیده است.

پیشتر هیأت سازمان ملل در لیبی همه طرف های درگیر در این کشور را به توقف عملیات نظامی و اجرای آتش بس انسانی با هدف مهیا کردن زمینه مبارزه با ویروس کرونا، فراخوانده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 920

به "سازمان ملل بمباران بیمارستان مبتلایان به کرونا در لیبی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل بمباران بیمارستان مبتلایان به کرونا در لیبی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید