شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا اندونزی قرارداد محرمانگی امضا کردند

به گزارش تاورنا، شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت اندونزی (پرتامینا) تفاهمنامه همکاری و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا اندونزی قرارداد محرمانگی امضا کردند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، شرکت ملی نفت ایران و شرکت پرتامینا اندونزی به منظور مطالعه توسعه دو میدان آب تیمور و منصوری (آسماری - بنگستان) در جهت افزایش ضریب برداشت نفت خام (EOR) صبح امروز (18 مرداد ماه) تفاهمنامه همکاری و قرارداد محرمانگی امضا کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این نشست با اشاره به اینکه این نخستین همکاری میان دو شرکت است، بیان نمود: ایران با رویکرد قراردادی جدید پس از حصول نتیجه قطعی جهت همکاری رسمی میان دو طرف این میدان ها را در اختیار پرتامینا قرار خواهد داد.

علی کاردر با بیان اینکه پرتامینا در وهله نخست می بایست از میان 8 شرکت ایرانی معرفی شده در لیست وندورلیست (Vendor list) یک شرکت را برای همکاری انتخاب کند، گفت: دغدغه اصلی شرکت ملی نفت ایران انتقال تکنولوژی جهت افزایش ضریب ازدیاد برداشت از دو میدان آب تیمور و منصوری است.

وی با تاکید بر اینکه با قرارگرفتن اطلاعات دو میدان یاد شده در اختیار شرکت پرتامینا، روند این مطالعات به طور رسمی شروع می گردد، اضافه نمود: پرتامینا همچنین در مورد خرید نفت خام و فرآورده های نفتی نیز پیشنهاداتی مطرح و برای همکاری ابراز تمایل نموده است.

کاردر در مورد پیشنهاد همکاری پرتامینا به ایران در یک پروژه مشترک پالایشگاهی با سرمایه گذاری چند کشور دیگر و ایران در راستای استفاده از نفت خام ایران شرح داد: در صورت وجود نفع قابل توجه مالی و نیز تضمین صادرات نفت خام ایران، رایزنی ها برای حصول نتیجه ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر نفت همچنین با تاکید بر این که ایران از برنامه همکاری با شرکت های نفتی دولتی در جهان استقبال می نماید، گفت: ما این فرصت همکاری را برای تمام شرکت های دولتی فراهم کردیم و انحصاری در این خصوص وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه احتیاج به سرمایه گذاری خارجی در شرایط فعلی لازم است، توضیح داد: ما از پرتامینا خواسته ایم تا حضور یک شرکت بین المللی دیگر را در کنار خود داشته باشد، چرا که انتقال تکنولوژی نیز از اهداف اولویت دار ما است.

غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی نیز با بیان اینکه در نخستین جلسه شروع همکاری مطالعاتی میدان های یاد شده با پرتامینا که در ادامه جلسه امضای تفاهمنامه برگزار می گردد، چگونگی همکاری و نقشه راه مورد آنالیز قرار می گیرد، اضافه نمود: انتظار می رود با گذشت 6 ماه طرف اندونزیایی پیش نویس طرح توسعه (Pre-MDP) را ارائه کند و تصمیم گیری های بعدی محقق گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 393

به "شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا اندونزی قرارداد محرمانگی امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ملی نفت ایران و پرتامینا اندونزی قرارداد محرمانگی امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید