شناسایی یکی از مظنونین انفجار بانکوک

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع تایلند از پیگیری چند مظنون در ارتباط با انفجار روز گذشته که به کشته شدن 22 نفر و زخمی شدن 123 نفر دیگر در بانکوک پایتخت این کشور منجر شد،اطلاع داد.

شناسایی یکی از مظنونین انفجار بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

در همین رابطه، پراویت وانگسووان وزیر دفاع تایلند امروز سه شنبه گفت: این موضوع که بمب گذاران چه کسانی هستند بیش از پیش معین شده است اما فعلا نمی توانم در این باره چیزی بگویم. ما مظنونینی داریم که البته تعداد آنها زیاد نیست.

از سوی دیگر، بعضی مقامات تایلندی از تعقیب مردی خبر دادند که تصویر وی از طریق دوربین های امنیتی نصب شده در نزدیکی محل انفجار ضبط شده است.

به گفته پرایوت چان اوچا رهبر شورای نظامی تایلند که ریاست هیأت دولت را نیز برعهده دارد، مظنون مورد نظر به یکی از گروه های مخالف دولت تعلق دارد که حوزه فعالیت آنها در شمال شرق کشور است.

شمال شرق تایلند خاستگاه بسیاری از سرخ پوشان، یعنی افراد و گروه های مخالف دولت فعلی تایلند است که با کودتا قدرت را در دست گرفته است.

با این حال، وزارت امور خارجه تایلند در بیانیه ای اظهار داشت که برای قضاوت درباره انگیزه های احتمالی این حمله به زمان بیشتری احتیاج است.

به گفته مقامات تایلندی این انفجار گردشگران خارجی را هدف گرفته و برای ضربه زدن به اقتصاد ناشی از صنعت توریسم کشور طراحی شده است.

از سال 2006، بانکوک صحنه آشفتگی های سیاسی متعددی بوده و در این فاصله زمانی دو کودتا را پشت سر گذاشته است. با این حال، تا دیروز دوشنبه این شهر به ندرت شاهد خونریزی بوده است.

آخرین کودتای تایلند در سال 2014 رخ داد که به برکناری یینگلاک شیناواترا نخست وزیر منتخب و جایگزینی حکومت نظامی فعلی در این کشور منجر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 603

به "شناسایی یکی از مظنونین انفجار بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی یکی از مظنونین انفجار بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید