فنلاند صادرات جنگ افزار به ترکیه را تعلیق کرد

به گزارش تاورنا، فارس نوشت: وزیر دفاع فنلاند گفت، با توجه به حمله ترکیه به کردهای مستقر در شمال سوریه، هلسینکی صادرات سلاح و جنگ افزار به ترکیه را متوقف کرده است.

فنلاند صادرات جنگ افزار به ترکیه را تعلیق کرد

دولت فنلاند روز پنج شنبه ضمن محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، گفت که تا اطلاع بعدی سلاح و جنگ افزاری به ترکیه صادر نمی کند.

به نوشته پایگاه خبری اسپوتنیک، آنتی رین نخست وزیر فنلاند در بیانیه ای گفته است که عملیات ترکیه شرایط انسانی در سوریه را بیش از پیش پیچیده کرده و می تواند آغازگر موج تازه ای آوارگان باشد.

رین همچنین تأکید کرده است که مناقشه سوریه راه چاره نظامی ندارد و اختلافات موجود را باید از طریق گفت وگو و دیپلماسی حل و فصل کرد.

همزمان آنتی کیکونن وزیر دفاع فنلاند در توییتی از توقف صادرات سلاح از این کشور به ترکیه خبر داده است. وی نوشته است: اوضاع وخیم است. در حوزه مسئولیت خودم، این نکته را اشاره می کنم: فنلاند به کشورهایی که آغازگر جنگ هستند یا حقوق بشر را نقض می کنند، سلاح صادر نمی کند. فعلا هیچ مجوز تازه ای برای صادرات [جنگ افزار] از فنلاند به ترکیه صادر نمی شود. همچنین مجوزهایی که پیشتر صادر شده اند، در دست بررسی مجدد قرار دارند.

این بیانیه در حالی صادر می شود که کمتر از یک ماه پیش دولت فنلاند با صادرات پهپاد به ترکیه موافقت کرد. مشخص نیست که تصمیم امروز هلسینکی اجرای این قرارداد را نیز متوقف می کند یا نه.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته از آغاز عملیات نظامی این کشور در مناطق شمالی سوریه، جایی که در ماه های گذشته تحت کنترل شبه نظامیان کرد نزدیک به پ ک ک قرار داشته، خبر داد. جنگنده ها و واحدهای توپخانه ای ارتش ترکیه از دیشب بارها مناطق مختلف شمال سوریه را هدف قرار داده اند. بنا بر اعلام خبرگزاری سوریه (سانا) در این حملات دستکم 8 نفر کشته و 20 تن هم زخمی شده اند.

310311منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 487

به "فنلاند صادرات جنگ افزار به ترکیه را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند صادرات جنگ افزار به ترکیه را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید