مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی اِن بی سی، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در راستای انجام تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ را برای ادای شرح در مورد بعضی اسناد و مدارک مربوط به پرونده اوکراین گیت احضار کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد

رؤسای سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در نامه ای خطاب به رودی جولیانی خواهان دریافت اطلاعاتی در مورد اقدامات وی و رئیس جمهور آمریکا برای وادار ساختن دولت اوکراین به انجام تحقیقات در مورد خانواده جو بایدن شدند.

سخنگویان کاخ سفید و رودی جولیانی تاکنون درباره این احضاریه اظهارنظری ننموده اند.

شایان ذکر است که سه کمیته تحت رهبری دموکراتها در مجلس نمایندگان- کمیته اطلاعاتی، کمیته نظارت، و کمیته روابط خارجی- از رودی جولیانی می خواهند که تمام پیامهای متنی، سوابق گفتگوهای تلفنی و سایر مکاتبات مربوط به برنامه ای را که وی متهم است برای تحت فشار گذاردن دولت اوکراین به همکاری با دولت ترامپ و مداخله در انتخابات 2020 آمریکا اجرایی نموده، ارائه نماید.

این سه کمیته در درخواست خود متذکر شدند که تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا شامل تحقیق در مورد ادعاهای موثقی می گردد که طبق آنها [جولیانی] به عنوان مأمور رئیس جمهور و با سوء استفاده از قدرت ریاست جمهوری برنامه ای جهت پیشبرد منافع سیاسی و شخصی ترامپ اجرا نموده است. در این نامه آنها همچنین خواهان دریافت این اسناد و مدارک تا پانزدهم اکتبر امسال شدند.

جولیانی پیشتر گفته بود که ممکن است با درخواستهای کمیته موافقت نکند. وی روز یکشنبه به شبکه اِی بی سی گفت تا زمانی که آدام شف ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان را برعهده دارد، با این کمیته همکاری نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر به شبکه ای بی سی گفته بود که این کمیته با افشاگر پرونده اوکراین گیت برای حضور در یک نشست پرسش و پاسخ به توافق رسیده است.

وی روز یکشنبه نیز گفته بود که کنگره به دنبال دسترسی به تماس های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین همتای روس وی و سایر رهبران دنیا است. آدام شیف دلیل این درخواست را نگرانی از احتمال به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا عنوان نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 450

به "مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس نمایندگان آمریکا وکیل ترامپ را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید