نخست وزیر انگلیس مجبور به عذرخواهی شد

به گزارش تاورنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از شهروندان این کشور به دلیل عدم خروج از اتحادیه اروپا در تاریخ مقرر آخر ماه اکتبر عذرخواهی کرد.

نخست وزیر انگلیس مجبور به عذرخواهی شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

انگلیس قرار بود تا روز پنج شنبه هفته گذشته برابر با 31 اکتبر چه با توافق یا بدون آن از اتحادیه اروپا خارج گردد اما اتحادیه اروپا پایان اظهار داشت که 27 عضو آن با درخواست نمایندگان مجلس انگلیس برای تمدید مهلت خروج به مدت سه ماه (تا آخر ژانویه) موافقت نموده اند.

جانسون پیش از این تهدید نموده بود که در هر شرایطی برگزیت و خروج از اتحادیه اروپا را در تاریخ آخر ماه اکتبر عملی خواهد نمود، اما نمایندگان مجلس انگلیس با تصویب قانونی دولت را موظف به تمدید زمان خروج از اتحادیه اروپا کردند و تقریبا تمام کوشش های بوریس جانسون برای اجرای برگزیت در تاریخ 31 اکتبر با شکست روبرو شد.

پس از تمدید زمان اجرای برگزیت که با توافق اتحادیه اروپا همراه شد، بوریس جانسون اظهار داشت که انتخابات زودهنگام برگزار خواهد نمود و کارشناسان معتقدند که جانسون با برگزاری انتخابات زودهنگام به دنبال آن است تا وضعیت برگزیت در مجلس جدید را از بن بست خارج کند.

جانسون در تبادل نظر با اسکای نیوز تاسف عمیق خود از شکست اجرای برگزیت در آخرین روز ماه اکتبر اظهار داشت.

جانسون با این وعده به رهبری حزب محافظه کار و نخست وزیری انگلیس رسید که بدون اما و اگر این کشور را در مهلت معین شده قبلی (31 اکتبر) از اتحادیه خارج کند.

اما شکست های پیاپی او در جلب حمایت مجلس باعث شد او نتواند به این وعده عمل کند و با وجود مخالفتش با تمدید مهلت برگزیت، تن به خواسته اکثریت مجلس دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 474

به "نخست وزیر انگلیس مجبور به عذرخواهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس مجبور به عذرخواهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید