پکن: رزمایش در دریای چین جنوبی ارتباطی به آمریکا ندارد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: وزارت خارجه چین اعتراض آمریکا به رزمایش نیروهای چینی در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی و مرز آبی فیلیپین را بی مورد خواند و تاکید نمود که این موضوع ارتباطی به آمریکا ندارد.

پکن: رزمایش در دریای چین جنوبی ارتباطی به آمریکا ندارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) گفت رزمایش این کشور در دریای چین جنوبی ارتباطی به آمریکا نداشته و این کشور حق اظهارنظر درباره حقوق معین چین را ندارد.

این اظهارات درحالی از سوی چین مطرح شده است که آمریکا حضور تجهیزات نفتی چین در آبهای مورد مناقشه با ویتنام را به شدت محکوم نموده بود.

وزارت خارجه چین همچنین از فیلیپین خواسته بود که خدمه یک کشتی چینی را که توسط پلیس فیلیپین در آبهای دریای چین جنوبی بازداشت شده بودند هرچه سریعتر آزاد نموده و از اقدامات تحریک آمیز اجتناب کند.

درپی پیمان ده ساله نظامی میان فیلیپین و آمریکا و حضور نظامیان آمریکایی در این کشور تنش در این ناحیه از آسیا افزایش یافته است. آمریکا به منظور کاهش نفوذ چین در آسیا به دنبال تقویت روابط خود با متحدانش بوده و کشورهایی مانند فیلیپین نیز به دلیل وجود ذخایر عظیم نفت در منطقه دریای چین جنوبی به دنبال تصاحب آن هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 433

به "پکن: رزمایش در دریای چین جنوبی ارتباطی به آمریکا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: رزمایش در دریای چین جنوبی ارتباطی به آمریکا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید