پکن: ضروری است تحریم های کره شمالی کاهش یابند

به گزارش تاورنا، نماینده چین در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان ملل بر لزوم کاهش تحریم ها علیه کره شمالی با هدف کاستن از تنش ها تاکید نموده است.

پکن: ضروری است تحریم های کره شمالی کاهش یابند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت در مورد کره شمالی از لزوم کاهش تحریم ها علیه پیونگ یانگ سخن گفت.

وی با تاکید بر اینکه شورای امنیت نباید با عجله در مورد کره شمالی به نتیجه برسد گفت که پیونگ یانگ گام های مهمی برداشته و ضروری است که برای کاهش تنش ها از تحریم ها علیه این کشور کاسته گردد.

سخنان نماینده چین در شرایطی مطرح شد که در همین جلسه، آمریکا به کره شمالی بار دیگر هشدار داد. کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت گفت که آزمایش های موشکی کره شمالی در جهت دست یافتن به اهدافی که رئیس جمهور آمریکا دو بار در دیدارهایش با رهبر کره شمالی درباره آنها صحبت نموده، غیرسازنده خواهد بود.

کرفت ابراز امیدواری کرد که پیونگ یانگ از خصومت روی برگردانده و به تعامل روی آورد. او هشدار داد که اگر روند امور به سمت دیگری برود شورای امنیت باید آماده اقدام علیه کره شمالی باشد.

کره شمالی سال هاست که تحت تحریم های شدید شورای امنیت سازمان ملل و همچنین تحریم های آمریکا واقع شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکنون دو بار در مورد هسته ای زدایی شبه جزیره کره با ترامپ گفت وگو نموده اما از آنجا که واشنگتن حاضر به دادن هیچ گونه امتیازی نشده، مذاکرات عملا با شکست روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 552

به "پکن: ضروری است تحریم های کره شمالی کاهش یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن: ضروری است تحریم های کره شمالی کاهش یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید