چقدر سود سهام عدالت برای مشمولان واریز می گردد؟

به گزارش تاورنا، معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: مطابق برآوردهای اجرا شده مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای 200 هزار تومان است.

چقدر سود سهام عدالت برای مشمولان واریز می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، حسن علایی معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور در تبادل نظر با برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد گفت: مطابق برآوردهای اجرا شده مبلغ واریز سود سهام عدالت به ازای هر سهم یک میلیون تومان بالای 200 هزار تومان است.

علایی اضافه نمود: پرداخت سود سهام عدالت از سوم اسفند ماه امسال در کشور شروع و تا پایان اسفند ادامه پیدا خواهد نمود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که قرار بود پرداخت سود سهام عدالت از آذرماه امسال به حساب مشمولان واریز گردد چرا به اسفند موکول شد، اظهارداشت: شرکت های که در سبد سهام عدالت قرار دارند اغلب بورسی هستند.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: پایان سال اقتصادی این شرکت ها منتهی به 29 اسفند هر سال است.

وی اضافه نمود: مجمع عمومی این شرکت ها نیز پس از گذشت چهار ماه از پایان سال اقتصادی یعنی تیر ماه برگزار می گردد.

علایی اظهارداشت: بر اساس قوانین جاری بازارسرمایه و قانون تجارت این شرکت ها هشت ماه پس از برگزاری مجمع عمومی فرصت قانونی برای توزیع سود سهم دارند بنابراین تیرماه که مجمع عمومی شرکت ها برگزار می گردد شرکت ها اغلب سود سهم سهامداران حقوقی که سهام عدالت هم مشمول این موضوع است پایانی سال یعنی ماه اسفند به نیابت از مشمولان به حساب سازمان خصوصی واریز می نمایند.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی هم پس از وصول سود از شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت بلافاصله به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می نماید.

معاون واگذاری سهام و بنگاه های سازمان خصوصی سازی کشور گفت: واریز سود سهام عدالت در آذرماه جنبه قانونی به لحاظ قانون بازار سرمایه و قانون تجارت ندارد.

وی اضافه نمود: شرکت ها الزامی به وایز سود پس از تیرماه را ندارند بلکه واریز سود سهم سهامداران حقوقی از جمله سهام عدالت اغلب در بهمن و اسفند صورت می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 793

به "چقدر سود سهام عدالت برای مشمولان واریز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر سود سهام عدالت برای مشمولان واریز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید