چین: از برجام به طور کامل حمایت می کنیم

به گزارش تاورنا، سخنگوی وزارت خارجه چین از حمایت کامل پکن از توافق هسته ای ایران اطلاع داد.

چین: از برجام به طور کامل حمایت می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش ، گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد: در ملاقات وزیر خارجه ایران و همتای چینی اش درباره خروج آمریکا از برجام و راه های حفظ این توافق تبادل نظر صورت گرفت.

وی اضافه نمود: پکن از همه کوشش ها برای کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه و حفظ توافق هسته ای ایران حمایت می نماید. امیدواریم که سایر طرفین برجام در مقابل فشار های خارجی مقاومت و اجرا و حفظ توافق هسته ایران حمایت نمایند. ما با یکجانبه گرایی مخالفیم و برای حل و فصل سیاسی این موضوع کوشش می کنیم.

شوانگ توضیح داد: آمریکا در ایجاد اختلاف بین چین و کشور های آسیای مرکزی پیروز نخواهد شد. چین و کشور های آسیای مرکزی همسایگان، دوست هم و شرکای راهبردی هستند. هر دو طرف از نظر امنیت و خطرات با هم مرتبط هستند. این پنج کشور (کشور های آسیای مرکزی) به مرز های استان سین کیانگ (Xinjiang) نزدیک هستند و از اوضاع واقعی در سین کیانگ بهتر از آمریکا مطلع هستند. آن ها می توانند درباره سین کیانگ اظهار نظر نمایند.

وی اضافه نمود: اگر درست به خاطر بیاورم در جریان ملاقات ماه سپتامبر بین وزرای خارجه پنج کشور آسیای مرکزی و آمریکا، واشنگتن کوشش کرد اتهاماتی را متوجه پکن کند و بین این پنج کشور و چین اختلاف ایجاد کند، اما در این موضوع ناکام ماند. اگر آمریکا بخواهد بار دیگر اختلاف افکنی کند نتیجه آن بار دیگر ناکامی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 639

به "چین: از برجام به طور کامل حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: از برجام به طور کامل حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید