چین خواهان دستیابی به توافق جامع درباره موضوع هسته ای ایران شد

به گزارش تاورنا، خبرنگاران: یک مقام ارشد چینی در مورد مذاکرات هسته ای ایران و لزوم دستیابی به توافق جامع تاکید نمود که پکن امیدوار است تا همه طرف ها به نگرانی های مشروع توجه نموده و برای حل و فصل این نگرانی ها به طور منطقی کوشش نمایند.

چین خواهان دستیابی به توافق جامع درباره موضوع هسته ای ایران شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شینهوا، وانگ مین معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل در سخنانی در نشست شورای امنیت در مورد منع گسترش سلاح، توضیح داد که چین امیدوار است تا همه طرف ها از دخالت خودداری نموده و تصمیم سیاسی لازم را برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با ایران بر اساس برنامه زمان بندی شده، اتخاذ نمایند.

وی در ادامه گفت: چین امیدوار است که همه طرف ها به نگرانی های قانونی و مشروع توجه نمایند و برای حل و فصل منطقی این نگرانی ها گام بردارند.

وانگ مین اضافه نمود: با توجه به نزدیک شدن ضرب الاجل مشخص شده، همه طرف ها عزم سیاسی مستحکمی را برای دستیابی به یک توافق جامع در کوتاه ترین زمان ممکن نشان داده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران و قدرت های جهانی به چارچوبی برای پارامترهای برنامه هسته ای ایران دست یافته اند، تاکید نمود: این مساله نشانگر یک پیشرفت بزرگ در مذاکرات است و می تواند یک مبنای محکم و راسخ برای دستیابی به توافق جامع در مرحله بعدی باشد.

این مقام ارشد چینی گفت: چین به عنوان یکی از طرف های مهم مذاکرات، همیشه نقشی سازنده در پیشبرد مذاکرات با یک موضع هدفمند و متعادل داشته است. چین به نقش فعال خود در مذاکرات ادامه خواهد داد و بدون خستگی برای دستیابی به یک توافق جامع و بلندمدت و راهکاری مناسب برای حل و فصل مساله هسته ای ایران، کوشش خواهد نمود.

آمریکا و 5کشور دیگر در حال مذاکره با ایران برای دستیابی به توافق جامع هسته ای تا خاتمه ژوئن یعنی 9 تیرماه هستند. ایران و گروه 1+5، 2 آوریل (13 فروردین)، به چارچوب توافق اولیه ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته ای ایران محدود خواهد شد و به ازای آن تحریم های بین المللی علیه تهران لغو می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 631

به "چین خواهان دستیابی به توافق جامع درباره موضوع هسته ای ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خواهان دستیابی به توافق جامع درباره موضوع هسته ای ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید