کارگران خدماتی چینی باید در محل کار دستبندهای ردیابی بپوشند

به گزارش تاورنا، چین کشوری است که همه چیز در آن ردگیری می گردد و همه افراد به طور دایمی تحت نظر هستند.

کارگران خدماتی چینی باید در محل کار دستبندهای ردیابی بپوشند

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دولت چین به روش ها و ابزارهای مختلفی شهروندان اش را نظارت و ردگیری می نماید. تا کنون، خبرهای زیادی درباره نظارت شهروندان چینی از طرق مختلفی مانند تشخیص چهره، دوربین های نظارتی، تراشه های RFID خودروها، عینک های آفتابی، لباس های ردیابی و مکان یابی و غیره شنیدیم.

در جدیدترین گزارش از روش های نظارت بر شهروندان، کارگران نظافتچی و بهسازی شهری باید دستبندهای ردیاب مجهز به تراشه های GPS را به مچ دست ببندند تا فعالیت های آن ثبت و تحت نظر باشد.

3 آوریل گزارشی در روزنامه های محلی چینی منتشر شد که خبر می داد به کارگران خدماتی بخش Hexi شهر نانچینگ چین دستبندهای ردیابی داده شده تا در زمان و محل کار به مچ دست ببندند.

این دستبندهای هوشمند می توانند محل و میزان فعالیت و حرکت کارگران را ثبت و ردیابی نمایند. اگر کارگری بیش از 20 دقیقه در یک محل ثابت باقی مانده باشد؛ این دستبند هشدار داده و به کارگر می گوید که به کارش ادامه دهد.

اصلی تغییرناپذیر

انتشار این گزارش با موجی از مخالفت ها و فشار افکار عمومی روبرو شد به طوری که در تاریخ 4 آوریل مردم به این تصمیم شرکت مسئول اعتراض کردند.

این شرکت خدماتی برای کاهش فشارها و پاسخ به افکار عمومی؛ گفت در سیستم و نحوه کارکرد این دستبندها تغییراتی ایجاد خواهد نمود. تغییری که در کمال تعجب تنها با حذف بخش هشدار دستبند همراه بود.

با یک به روزرسانی، دستبندها پس از 20 دقیقه به کارگران هشدار نمی دهند از جای خود تکان خورده و به کارشان ادامه بدهند ولی هنوز حرکات و مسافت پیموده شده توسط کارگر و مکان فعلی آن را ردیابی و در سیستم ها ثبت می نمایند.

به نظر می رسد رسانه های چینی هم با رنگ و لعاب دادن به این تغییر و رویکرد در دستبندهای ردیاب، به دنبال متقاعد کردن افکار عمومی هستند و کاری با نقض حریم خصوصی کارگران ندارند.

این رسانه ها با تیترهایی هدف مند سعی کردند این طور وانمود نمایند این کارگران از نظارت دستگاه های دیگر آزاد شدند و فشار عمومی پاسخگو بوده است.

به هر حال، هیچ دولتی در ردیابی و نظارت شهروندان به پای چین نمی رسد. این کشور کاملا آمادگی دارد انواع ابزارها و فناوری های نظارتی خود را به کشورهای دیگر صادر نمایند و به آن ها آموزش دهد چگونه صدها میلیون شهروند را 24 ساعته و در خانه یا محل کار زیر نظر گرفت.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 367

به "کارگران خدماتی چینی باید در محل کار دستبندهای ردیابی بپوشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگران خدماتی چینی باید در محل کار دستبندهای ردیابی بپوشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید