کرونای آفریقایی تمام واکسن های کرونا را بی اثر می نماید

به گزارش تاورنا، دانشمندی که به ساخت واکسن کرونای آکسفورد یاری کرد می گوید ویروس آفریقایی جدید می تواند تمامی واکسن های کرونای کنونی را بی اثر کند.

کرونای آفریقایی تمام واکسن های کرونا را بی اثر می نماید

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، سر جان بل، استاد پزشکی در دانشگاه آکسفورد، گفت که نژاد آفریقایی بیشتر از نژاد کنت (نوع انگلیسی) نگران نماینده است.

اعتقاد بر این است که واکسن ها در برابر نوع بسیار مسری انگلیس که در حال حاضر باعث افزایش چشمگیر موارد در سراسر کشور می گردد، موثر هستند. اما این تاثیرگذاری احتمالا بر روی ویروس آفریقایی وجود ندارد.

وی گفت که نوع ویروس آفریقای جنوبی - که در دو مکان در انگلیس شناسایی شده است واقعاً تغییرات اساسی در ساختار پروتئین دارد به این معنی که واکسن ها نمی توانند کار نمایند.

واکسن با آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با پاتوژن، از بیماری جلوگیری می نماید.

این واکسن ها آنتی بادی ایجاد می نماید؛ در واقع پروتئین های مبارزه با بیماری ساخته شده و ذخیره می شوند تا در آینده با چسباندن پروتئین های سنبله در برابر مهاجمان مبارزه نمایند.

اما آن ها قادر به شناسایی پروتئین ها نیستند، زیرا ویروس ها جهش یافته اند. این بدان معناست که بدن ممکن است برای حمله به ویروس برای بار دوم توانایی نداشته باشد.

جهش های مرتبط با فرم آفریقای جنوبی تغییرات بسیار اساسی در ساختار پروتئین هستند.

استرالیا، ایتالیا، ایسلند، اسپانیا و هلند از جمله کشور هایی هستند که موارد مربوط به ویروس کرونای انگلیسی را شناسایی نموده اند، اما ویروس آفریقایی که گفته می گردد واکسن در برابر آن بی ثمر است هنوز به جایی نرسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1363

به "کرونای آفریقایی تمام واکسن های کرونا را بی اثر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای آفریقایی تمام واکسن های کرونا را بی اثر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید