کرونا در آمریکای لاتین 50 قربانی گرفت

به گزارش تاورنا، آخرین آمار و ارقام منتشر شده از شیوع ویروس کرونا نشان می دهد که دستکم 50 نفر تا به امروز در آمریکای لاتین بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته جان خود را از دست داده اند.

کرونا در آمریکای لاتین 50 قربانی گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آخرین آمار و ارقام مربوط به شیوع ویروس کرونا حاکی از آن است که تا روز گذشته (یکشنبه) دستکم 50 نفر در آمریکای لاتین بر اثر ابتلا به ویروس کووید-19 جان خود را از دست دادند.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور، برزیل متحمل بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا در آمریکای لاتین شده است به طوریکه تا روز شنبه هفته جاری، دستکم 18 نفر بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور قربانی و یکهزار و 128 نفر نیز آلوده شدند.

از زمان تأیید اولین مورد ابتلا به کروناویروس در برزیل، چندین دولت از کشورهای آمریکای لاتین، دستور قرنطینه شهرهای خود را صادر کردند و اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این ویروس را افزایش دادند. دولت برزیل در حال حاضر تمامی بیماران با علائم بیماری کرونا را بعنوان موارد مشکوک به کووید-19 تلقی می کند.

طبق این گزارش، اکوادور با هفت مورد فوتی و 506 مورد ابتلا به کرونا، دومین کشور با بالاترین آمار تلفات ناشی از ویروس کرونا در آمریکای لاتین محسوب می شود.

طبق گزارش مقام های پرو، این کشور با پنج مورد فوتی و 318 مورد ابتلا به کووید-19، سومین کشور در آمریکای لاتین به حساب می آید که بالاترین تعداد مبتلایان به کرونا را دارا است.

وزارت بهداشت آرژانیتن گفت که دستکم چهار نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند و با ابتلای 67 مورد جدید به کرونا، شمار مبتلایان در این کشور به 225 نفر رسیده است.

جمهوری دومینیکن نیز گزارش کرده است که سه نفر بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته جان خود را از دست داده اند و 112 نفر نیز به این ویروس آلوده شده اند.

دولت های کلمبیا و شیلی نیز اولین مورد از قربانیان کرونا را روز شنبه هفته جاری ثبت کردند و مقام های کلممبیا تأیید کردند که بیش از 200 نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا آلوده شده اند و دولت شیلی، آمار مبتلایان را 537 نفر اعلام کرده است.

ویروس ناشناخته کووید-19 از اواخر دسامبر 2019 در ووهان چین شیوع پیدا کرد و هم اکنون به سرعت در جهان در حال شیوع است و تا به امروز 341 هزار و 815 نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و موجب مرگ 14 هزار و 757 نفر شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 879

به "کرونا در آمریکای لاتین 50 قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در آمریکای لاتین 50 قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید