با دره نام ها در آریزونا آشنا شوید

به گزارش تاورنا، در استان آریزونای آمریکا، صحرایی واقع شده است که مردم، خود را از منطقه ها مختلف به این محل می رسانند تا نام یا پیغام خود را با چیدن سنگ ها ثبت نمایند.

با دره نام ها در آریزونا آشنا شوید

بیش از هفتاد سال است که مردم با خودروهای کاروان، خود را به بیابانی دورافتاده در نزدیکی شهر یوما در استان آریزونا آمریکا می رسانند تا علاوه بر نام خود، پیغام هایی را در کف این صحرا حک نمایند. پیغام های ثبت شده در دره نام ها به واسطه چیدمان با احتیاط سنگ ها و تخته سنگ های کوچک در شن های سفید، به وضوح به چشم می خورد، هر چند که این نوشته ها، به ضرر محیط زیست است.

قدمت این موضوع احتمالا به جنگ جهانی دوم برمی شود، زمانیکه ژنرال جورج پاتون از ارتش ایالات متحده، سربازان خود را برای آموزش به این منطقه صخره ای آورد. این محل آموزشی که به مرکز آموزش صحرایی معروف است، بزرگ ترین منطقه آموزشی ارتش در تاریخ مانورهای نظامی بود. این محوطه آموزشی از حومه پامونا در کالیفرنیا تا حدود 80 کیلومتری فینیکس در آریزونا و از حومه یوما تا بخش جنوبی نوادا امتداد یافته است.

اولین پیغام ها احتمالا متعلق به سربازان بود و به همین علت در آن موقع نام این منطقه را گرافیتی مسا (Graffiti Mesa) می نامیدند. بعد از جنگ، مجددا این محل مورد توجه نهاده شد و تا دهه 1960، این موضوع به سنتی برای آفرودهای محلی تبدیل شد. محوطه ای 16,187 مترمربعی با چند صد نام، در دهه 1970، به محدوده ای 4,856,227 متر مربعی با هزاران نام و پیغام تبدیل شده بود.

هر چند سال یکبار، گروهی از افراد داوطلب به این صحرا آمده و خرده سنگ هایی که بادهای بیابان آورده اند را جمع آوری نموده و تخته سنگ هایی که ممکن است در اثر طوفان از بین برود را با سنگ های محکم تعویض می نمایند، چراکه پیغام های ثبت شده در این صحرا ارزشمند هستند و قدمت بعضی از آن ها به 50 سال می رسد.

در گذشته تعداد زیادی سنگ های گدازه ای در بخش شرقی تپه بود که از آن برای ساخت پیغام استفاده می شد. در حال حاضر همه این سنگ ها استفاده شده و بازدیدنمایندگان باید همرا خود سنگ بیاورند. جالب است بدانید افرادی هم هستند که بعد از گذشت 20 سال، دوباره به این صحرا می آیند.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2089

به "با دره نام ها در آریزونا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دره نام ها در آریزونا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید