مقالات گردشگری

رکوردشکنی نبوغ ناسا بر فراز خاک سرخ مریخ، عکس

ایسنا نوشت: بالگرد نبوغ ناسا برای طولانی ترین پرواز خود بر فراز مریخ آماده می گردد تا یک رکورد نو را ثبت کند.

18 آذر 1402

50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 50 میلیارد ریال به بازسازی سربازخانه ارگ بم اختصاص یافت.

21 آبان 1402

در اهواز چه غذاهایی بخوریم؟

غذاهای محلی متعلق به هر منطقه از ایران هم که باشند با طعم و مزه خاصشان حسابی در میان اقوام و فرهنگ های منطقه ها دیگر هوادار دارند. بااین وجود غذاهای جنوبی جزو پرهوادارترین و محبوب ترین غذاهای سنتی ایران هستند و کمتر کسی پیدا می گردد که از چشیدن طعم لذیذشان...

8 آبان 1402

موزه ملی ایران 5 مهر تا ساعت یک بعدازظهر تعطیل است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، موزه ملی ایران 5 مهر تا ساعت یک بعدازظهر تعطیل است.

4 مهر 1402

بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس

گورستان هواپیمای دیویس مونتن آریزونا لقب بزرگ ترین انبار هواگرد در جهان را یدک می کشد و تماشای تصویرش از فضا تاییدکننده این ادعا است.

10 شهریور 1402

سه تذکر مهم اعضای شورای شهر به شهرداری و پاسخ مسئولان را بخوانید

سرانجام تشکیل مجموعه گردشگری که قرار بود تا سرانجام تابستان به نتیجه برسد، علت وجود اشکالات در ساختار حقوقی منطقه ها و سازمان های شهرداری، علت تبدیل زیرگذر محله چوب تراش به گذر ترافیکی سه موضوعی بود که اعضای شورای شهر درباره آن تذکر داده و مجموعه شهرداری...

30 مرداد 1402

هشدار الیزه: هیچ تعرضی به سفارت فرانسه در نیجر تحمل نخواهد شد

ایرنا نوشت: دفتر ریاست جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد که هرگونه تعرض معترضان به سفارت این کشور در نیجر با واکنش شدید پاریس روبه رو خواهد شد.

8 مرداد 1402

روستای سیمین دشت؛ طبیعتی بکر و دیدنی در نزدیکی تهران

روستای سیمین دشت در استان تهران و شهرستان فیروزکوه واقع شده است. این روستا در واقع مقصد ژئوتوریسم (زمین گردشگری) است و شما در سیمین دشت با پدیده های زمین شناسی متنوعی روبه رو می شوید.

14 تیر 1402

شیمبار حیرت انگیزترین دشت خوزستان

زیبایی و طبیعت بسیار خرم و بکر و نادر شیمبار در نوع خود کم نظیر است. اینجا بهشت گمشده خوزستان است.

14 خرداد 1402

هتل ریکسوس واتر ورلد آکتائو؛ اقامتگاهی بی نظیر و شیک در شهر آکتائو در قزاقزستان

هتل ریکسوس واتر ورلد از هتل های بی نظیر شهر آکتائو در قزاقزستان است که هتلی شیک و پنج ستاره بوده و در میان سایر هتل ها هواداران زیادی دارد. با توجه به این که هتل ریکسوس واتر ورلد از مرکز شهر 18 کیلومتر فاصله دارد، بدین جهت دارای ساحل اختصاصی است و همین مورد...

9 خرداد 1402

آشنایی با جاذبه های دیدنی شهرستان اندیکا در خوزستان

اگر دوست دارید در اوقات فراغتتان به شهرستانی زیبا با طبیعتی بکر و مجذوب کننده سفر کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که به شهرستان اندیکا بروید. این شهرستان در استان خوزستان واقع شده است. زیبایی طبیعت این شهرستان به علت قرارگیری آن در کوهپایه های سرسبز زاگرس...

7 خرداد 1402

معرفی همراه اول به عنوان بهترین سرمایه گذار حوزه نوآوری

حرکت اول به عنوان سرمایه گذار خطرپذیر گروه همراه اول، تاثیرگذارترین سرمایه گذار شرکتی در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی شد.

20 اردیبهشت 1402

ارسال پیغام هایی عجیب از سفینه رها شده در زهره، عکس

برای نزدیک به نیم قرن، دانشمندان رویای شکار آتشفشان های فعال در زهره را در سر می پروراندند؛ این دنیای گرم و غیرقابل درک به وسیله ابرهایی مبهم شده است، اما ماموریت های گذشته نشان داده است که سطح آن آتشفشانی است.

14 اردیبهشت 1402

برنامه بازسازی 100 اثر تاریخی خراسان رضوی در سال

خبرنگاران: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: سالانه بازسازی اضطراری و جامع 100 اثر تاریخی این استان براساس احتیاج و اولویت انجام میشود.

11 اردیبهشت 1402

تصاویری از خانه های ارواح در مصر باستان

فقرای مصری نمی توانستند برای مردگانشان مقبره های بزرگی بسازند یا آن ها را مومیایی نمایند، اما به هر حال آن ها هم راه هایی برای جاودانه کردن مردگان داشتند.

5 اردیبهشت 1402

سوپرآلیاژ نو ناسا برای ساخت هواپیما و فضاپیما

ناسا از یک پیشرفت تازه در حوزه مواد چاپ سه بعدی رونمایی نموده است که می تواند به ساخت قطعات قوی تر و بادوام تر برای هواپیماها و فضاپیماها یاری کند.

2 اردیبهشت 1402

تسنیم: فیلم پرواز جنگنده سوخو، 35 در تهران ساختگی و جعلی است

تسنیم نوشت: فیلمی ساختگی و جعلی در شبکه های مجازی منتشر شده که در آن یک جنگنده سوخو-35 روسی در آسمان تهران و مهرآباد در حال پرواز است.

29 فروردین 1402

مشخصات 5 ایستگاه نو متروی تهران که با حضور رئیس جمهور افتتاح شد

صبح امروز 5 ایستگاه متروی تهران در خطوط 6 و 7 با حضور رییس جمهور افتتاح شد.

27 اسفند 1401

کشف کتیبۀ طلایی مرتبط با خدای وایکینگ ها

دانشمندان قدیمی ترین کتیبۀ شناخته شده ای را شناسایی نموده اند که نام اودین، یکی از خدایان مردمان باستانی شمال اروپا بر روی آن نوشته شده است. این کتیبه روی بخشی از یک دیسک طلایی حک شده که در گنجینه ویندِلِو به وسیله دو باستان شناس آماتور در سال 2020 حفاری...

21 اسفند 1401

شهرام عبدلی در کمای عمیق است

پیگیری ها از آخرین شرایط شهرام عبدلی نشان می دهد وی هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه یا ای سی یو (ICU) بیمارستان قائم مشهد به سر می برد و سطح هوشیاری این بازیگر نسبت به دیشب اندکی بهتر شده است.

1 اسفند 1401
تعداد: (498)