علم و تکنولوژی

رکوردشکنی نبوغ ناسا بر فراز خاک سرخ مریخ، عکس

ایسنا نوشت: بالگرد نبوغ ناسا برای طولانی ترین پرواز خود بر فراز مریخ آماده می گردد تا یک رکورد نو را ثبت کند.

18 آذر 1402

برترین لپ تاپ های 2023؛ از حرفه ای تا اقتصادیبرترین لپ تاپ های 2023

در این مطلب قصد داریم برترین لپ تاپ های 2023 را به شما معرفی کنیم؛ لپ تاپ هایی که با توجه به دسته بندی های مختلف از جمله گیمینگ، رندرینگ، برنامه نویسی، طول عمر باتری و… انتخاب شده اند و در بازار ایران هم به راحتی یافت می شوند. بعلاوه همانطور که از تیتر مطلب...

6 آذر 1402

موزه ملی ایران 5 مهر تا ساعت یک بعدازظهر تعطیل است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، موزه ملی ایران 5 مهر تا ساعت یک بعدازظهر تعطیل است.

4 مهر 1402

چرا تلویزیون های خمیده شکست خوردند؟

بعضی ایده ها بر روی کاغذ بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز به نظر می رسند اما در واقعیت اصلا با استقبال روبرو نمی شوند. تلویزیون های خمیده را هم می توان با همین جمله توصیف کرد. روزی روزگاری این نوع تلویزیون ها سروصدای زیادی به راه انداختند ولی خیلی زودتر...

25 شهریور 1402

افزایش وحشتناک مصرف آب به خاطر هوش مصنوعی!

ایسنا نوشت: آخرین گزارش های زیست محیطی شرکت های مایکروسافت و گوگل افزایش قابل توجهی در مصرف آب را از سال 2021 تا 2022 نشان می دهد، به عنوان مثال مایکروسافت در سال 2022 از 1.7 میلیارد گالن آب برای هوش مصنوعی استفاده نموده است.

20 شهریور 1402

مقایسه پوکو F5 و گلکسی A54؛ برترین گوشی 15 میلیونی بازار

خبرنگاران- مقایسه پوکو F5 و گلکسی A54 حکم زدوخورد دوتا از قدرتمند ترین میان رده های 15 میلیونی بازار را دارد.

14 شهریور 1402

بزرگترین گورستان هواپیمای جهان، ایستگاه آخر جنگنده های مشهور، عکس

گورستان هواپیمای دیویس مونتن آریزونا لقب بزرگ ترین انبار هواگرد در جهان را یدک می کشد و تماشای تصویرش از فضا تاییدکننده این ادعا است.

10 شهریور 1402

اگر مزه آب را دوست ندارید این نوشیدنی را برای برطرف تشنگی امتحان کنید

در حالی که هر یک از ما در هر زمانی از سال مستعد کم آبی هستیم، اما این خطر می تواند به طور قابل توجهی در طول تابستان افزایش یابد، زیرا زمان بیشتری خارج از منزل و در زیر نور خورشید می گذرانیم که همراه با افزایش تعریق ناشی از دمای گرم است.

24 مرداد 1402

بازی موبایل فیفا هم با نام تازه EA Sports FC Mobile معرفی گردید؛ تریلر آن را ببینید

شرکت الکترونیک آرتز(Electronic Arts) سال گذشته از قرارداد خود با فیفا جدا شد و به همین علت نام عناوین فوتبالی خود را تغییر داد. نام این بازی ها به الکترونیک آرتز فوتبال کلاب (EA Sports Football Club) تغییر نموده است. با تغییر نام، روند این عناوین هم تا حد خوبی تغییر نموده...

23 مرداد 1402

چرا مجسمه فردوسی هنوز دو رنگ است؟

شهریور سال گذشته بود که رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از بازسازی و بهسازی مجسمه فردوسی با بکارگیری ظرفیت های علمی و دانشگاهی تخصصی پس از 63 سال از زمان ساخت این مجسمه اطلاع داد.

6 مرداد 1402

بالابر هیدرولیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

بالابرها دستگاه هایی هستند که وظیفه آن ها حمل بار و افراد در طول طبقات ساختمان ها و اماکن مختلف است. بالابرها سیستم های متنوعی را شامل می شوند که بالابرهای هیدرولیکی نیز یکی از انواع آن ها به شمار می رود.

25 تیر 1402

خودرو کروک ام جی به ایران می آید؟

کمی بیش از دو سال، از زمانی که MG با رونمایی از کانسپت سایبرستر افراد زیادی را غافلگیر کرد، می گذرد. مدل تولیدی چند ماه پیش رونمایی شد. حالا ام جی به طور رسمی، تصاویری از کابین این خودروی کوپه را منتشر کرده است.

21 تیر 1402

اینفوگرافیک ، بیشترین مخاطبان بدافزارها چه کسانی هستند؟

بدافزارها می توانند انواع کارهای مخرب را از سرقت اطلاعات حساس گرفته تا از بین بردن کل سیستم ها یا دستگاه ها انجام دهند. بدافزار می تواند رمزهای عبور ضعیف را شکسته ، به سیستم ها نفوذ نموده و به وسیله شبکه ها به قربانیان بیشتری سرایت کند.

3 تیر 1402

آقای بازیگر اشتباه می کند، چرا نباید ماشین های بنزینی قدیمی را نگه داشت؟

دیجیاتو نوشت: چند روز قبل بود که انتشار مقاله ای از روان آتکینسون درباره خودروهای برقی در نشریه گاردین سروصدای زیادی بر پا کرد. سایمون اوانز که از دست اندرکاران یکی از نهادهای مقابله با تغییرات اقلیمی است، با انتشار مقاله ای در گاردین پاسخ آقای آتکینسون...

27 خرداد 1402

در جلسه بشقاب پرنده های ناسا چه گذشت؟

دیجیاتو نوشت: ناسا پس از برگزاری اولین جلسه عمومی خود در مورد بشقاب پرنده ها، از جمع آوری اطلاعات برای تایید وجود آن ها خبر داد.

15 خرداد 1402

خواص عجیب یک تخم که در سطل آشغال می ریزیم!

این دانه ها شامل حدود 3.6 درصد پروتئین، 4 درصد چربی و 2.5 درصد کربوهیدرات هستند. طبق تحقیقات منتشر شده در مجله World Applied Sciences، محتوای تغذیه ای خاص تخم خربزه شباهت زیادی به شیر سویا دارد و از این رو می تواند روش خوبی برای به دست آوردن پروتئین مورد نیاز بدن...

28 اردیبهشت 1402

معرفی همراه اول به عنوان بهترین سرمایه گذار حوزه نوآوری

حرکت اول به عنوان سرمایه گذار خطرپذیر گروه همراه اول، تاثیرگذارترین سرمایه گذار شرکتی در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی شد.

20 اردیبهشت 1402

ارسال پیغام هایی عجیب از سفینه رها شده در زهره، عکس

برای نزدیک به نیم قرن، دانشمندان رویای شکار آتشفشان های فعال در زهره را در سر می پروراندند؛ این دنیای گرم و غیرقابل درک به وسیله ابرهایی مبهم شده است، اما ماموریت های گذشته نشان داده است که سطح آن آتشفشانی است.

14 اردیبهشت 1402

گودال حیرت انگیز آبی و رازهایی که درباره حیات فرازمینی فاش می کند ، موجودات عجیب و مرموز در آب عمیق

دومین گودال آبی بزرگ جهان که در مکزیک کشف شده است، می تواند پنجره ای به اشکال حیات بیگانه باشد.

8 اردیبهشت 1402

جشن اهدای کتاب در روستای برگزیده دوستدار کتاب ایران برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران در کرمان، جشن اهدای کتاب چهارشنبه (24 اسفندماه) در روستای برگزیده دوستدار کتاب ایران با حضور معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان حوزه کتاب دهبکری برگزار گردید.

24 اسفند 1401
تعداد: (380)