هوش مصنوعی

افزایش وحشتناک مصرف آب به خاطر هوش مصنوعی!

ایسنا نوشت: آخرین گزارش های زیست محیطی شرکت های مایکروسافت و گوگل افزایش قابل توجهی در مصرف آب را از سال 2021 تا 2022 نشان می دهد، به عنوان مثال مایکروسافت در سال 2022 از 1.7 میلیارد گالن آب برای هوش مصنوعی استفاده نموده است.

20 شهریور 1402

هوش مصنوعی دانشمندان را فریب داد ، پیشرفت ترسناک فناوری

یک بات تبادل نظر (chatbot) هوش مصنوعی می تواند چکیده مقالات علمی را با چنان قانع کردن کنندگی بنویسد که دانشمندان اغلب قادر به تشخیص آن ها نیستند. محققان نظرات متفاوتی درباره تاثیر این مساله برای آینده علم دارند.

26 دی 1401

در رویداد چهارشنبه شب اپل چه گذشت؟ ، از تاکید بر مقاومت و قدرت در iphone XR تا کیفیت سی پی یو و پردازشگر در iphone XS

شرکت اپل در رویداد رونمایی چهارشنبه شب خود انتظارات کاربران را براورده کرد. گرچه جای دستگاه واقعیت افزوده، گوشی های آیفون 9 و بعضی سخت افزارها در این مراسم خالی بود، اما مدل های نو آیفون شبی به یادماندنی برای حاضران سالن و علاقه مندان به اپل در سراسر...

28 آذر 1401

مدیران شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس از پارک فناوری پردیس بازدید کردند

مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس با هدف تعریف همکاری های مشترک و برای استفاده حداکثری از شرکت های دانش بنیان در زیر ساخت های این شرکت، از ظرفیت های پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

2 تیر 1401

روابط عمومی هسته ارتباطات بازاریابی می گردد

تهران (پانا) - روابط عمومی را در تعریفی ساده و بدون حاشیه می توان به عنوان فرآیند ارتباط بین شرکت ها، سازمان ها یا افراد و عموم مردم در نظر گرفت.

8 دی 1400

چالش واقعی امنیت مجازی

کمتر کسی پیدا می گردد که این روزها از IT و اینترنت استفاده نکند؛ بسیاری از بخش های خدماتی و صنعتی مثل بانکداری، تفریح، رسانه ها حتی حمل و نقل و خرده فروشی هم به تداوم دسترسی خود متکی هستند.

29 تیر 1400

استفاده از هوش مصنوعی برای کشف تخلفات بازار سرمایه

به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقان، مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس با اشاره به سامانه های نظارتی سازمان بورس گفت: ناظر بازار به صورت زنده دیتاهای نظارتی تولیدی را دریافت و بر این مبنا نظارت می کند. با توجه به گسترش نیازمندی های نظارتی ناظر بازار از...

11 اردیبهشت 1400

دنیا دیجیتالی 10 سال دیگر چگونه است؟

مرکز ملی فضای مجازی در گزارشی با اشاره به سرعت تحولات تکنولوژیکی طی 10 سال آینده، تاثیر این تحولات را در سیستم های فیزیکی سایبری آینده، مانند شهرهای هوشمند و ربات های مشارکتی آنالیز کرد.

14 بهمن 1399

آیا استفاده از سیستم های هوش مصنوعی آزمایش نشده به بیماران کرونا یاری می نماید؟

در این خبر میزان تاثیر هوش مصنوعی و فایده های آن از ابتدای شیوع بیماری کرونا آنالیز شده است.

13 بهمن 1399

پهپادی که با آنتن پروانه ای بو می کشد

محققان پهپادی به نام اسملیکوپتر ساخته اند که دارای آنتنی ساخته شده با شاخک پروانه با قابلیت بو کشیدن و شناسایی منابع انتشار بوهای مختلف در طبیعت است.

2 بهمن 1399

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روز ها از شنیدن خبر ورود هوآوی به حیطه های جدید نباید شگفت زده شد. این شرکت تصمیم دارد تا فرمول موفقی که در صنایع مخابرات و گوشی هوشمند به کار برده را در صنایع دیگر نیز استفاده کند. فرمولی که بر پایه نوآوری بی وقفه و صرف هزینه هنگفت برای تحقیق و توسعه...

28 آذر 1399

ذائقه کاربران فضای مجازی در ایام کرونا

داده کاوی مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی از ابتدای اسفند 98 تا به امروز توسط پژوهشگاه ICT ، نشان دهنده دغدغه کاربران این شبکه ها برای آشنایی با علائم و نحوه ابتلا به ویروس کرونا است.

29 شهریور 1399

چه کسانی از حذف قیمت مسکن در سایت های اینترنتی سود می برند؟

در یکی دو هفته گذشته قیمت خودرو و مسکن از سایت های خرید و فروش اینترنتی حذف شده است. اتفاقی که با توجیه بازگرداندن آرامش به بازار افتاد اما پس از حذف قیمت ها هنوز هم آرامش به بازار برنگشته است.

2 تیر 1399

مکزیک قطب هوش مصنوعی جهان می شود؟!

مکزیک نخستین کشور امریکای لاتین است که به طور رسمی از استراتژی هوش مصنوعی ملی خود به صورت عمومی رونمایی کرد و از سال 2018 تا به امروز از هوش مصنوعی برای مقابله با فساد، ارتقای سلامت، تراکنش های مالی و کاهش جرم و جنایت استفاده می کند.

4 فروردین 1399

کدام کشورها بیشترین آمادگی را برای پذیرش هوش مصنوعی دارند؟

بر اساس رده بندی های جدید واحد تحقیقاتی اقتصادی انگلیس، کره جنوبی،سنگاپور،ژاپن،آلمان و کانادا کشورهایی هستند که بیشترین آمادگی را برای پذیرش موج اتوماسیون دارند؛ این موج از طریق هوش مصنوعی و فناوری های دیگر ایجاد می شود.

29 دی 1398

گوگل به سابقه بیماری کاربران دسترسی دارد؟!

در بریتانیا یک پروژه هوش مصنوعی گوگل به نام دیپ مایند در زیر پا گذاشتن قوانین مقصر شناخته شد، چون به درستی به بیماران توضیح نداد داده های آن ها چطور در توسعه یک ابزارک (اپ) بیماری کلیه به کار گرفته خواهد شد.

15 دی 1398

همایش ملی هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم انسانی 29 آبان ماه برگزار می گردد

همایش ملی هوش مصنوعی و محاسبات نرم در علوم انسانی برای اولین بار 29 آبان ماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می گردد.

29 آذر 1398

طراحی نرم افزاری شبکه ارتباطی مجهز به هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزاری شبکه LTE مجهز به هوش مصنوعی با رویکرد 5G و قابلیت خودسازماندهی (SON) در بخش دسترسی رادیویی، ذیل طرح 5G در پژوهشگاه ICT تعریف شده است.

1 آذر 1398

توافق آلمان- هند برای گسترش روابط دوجانبه

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نارندرا مودی نخست وزیر هند توافقی همه جانبه برای توسعه همکاری های راهبردی امضا نموده و در زمینه بهبود تجارت دوجانبه نیز رایزنی کردند.

10 آبان 1398

پامپئو: رفتار چین با مسلمانان نقض شدید حقوق بشر است

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی تاکید نمود: رفتار چین با مسلمانان از جمله اویغورها در غرب این کشور نقض شدید حقوق بشر است و واشنگتن به مطرح کردن این موضوع ادامه خواهد داد.

20 مهر 1398
تعداد: (21)