سفر به کازابلانکای ایران با 200 هزار تومان

به گزارش تاورنا، ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه ای از زباله دیده نمی گردد. درک به پاک ترین ساحل ایران مشهور است.اگر به درک سفر کردید، نظافت را رعایت کنید.

سفر به کازابلانکای ایران با 200 هزار تومان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید

در ساحل درک ، کویر و دریا به هم پیوند می خورند. فکرش را بکنید! سواحل مرجانی، ماسه ای و صخره ای. همه با هم یک جا. فوق العاده است! اینطور نیست؟ ساحل درک در چابهار واقع شده است. چابهار هم در استان سیستان و بلوچستان واقع شده. ساحل درک نزدیک اقیانوس هند است. ساحل درک بسیار به ساحل کازابلانکا شبیه است. به درک، کازابلانکای ایران می گویند.

فکر می کنید درک در محدوده ای خشک و بیابانی است؟ اشتباه نکنید. درک منابع آب شیرین دارد. زمین را دو متر بکنید. به آب می رسید. همین موضوع باعث شده کشاورزی رونق بگیرد.

ساحل درک، بهشت طبیعت گردان است. این ساحل بکر خیلی اتفاقی کشف شد. یکی از کاربران توییتر این کار را کرد. او از بومیان محدوده درک بود. عکس های غروب و طلوع خورشید درک را منتشر کرد. بعد از آن گردشگران زیادی عاشق درک شدند.

نه چیزی ببر، نه چیزی بیار

ساحل درک بسیار تمیز است. هیچ نشانه ای از زباله دیده نمی گردد. درک به پاک ترین ساحل ایران مشهور است.

اگر به درک سفر کردید، نظافت را رعایت کنید. به پیوستگی بهداشت آنجا یاری کنید. هیچ چیزی، حتی ته سیگارتان را بیرون نیاندازید. این جمله را آویزه گوشتان کنید : به طبیعت می روی؟ فقط رد پا به جا بگذار. فقط عکس یادگاری با خودت بیار.

چطور برویم؟

درک دقیقا کجااست؟ روی نقشه ایران نگاه کنید. انگشتتان را روی استان سیستان و بلوچستان بگذارید. پایین بروید تا چابهار را پیدا کنید. خط ساحل را در کنار دریای عمان پیش بگیرید. به شهر کنارک برسید. دهستان زرآباد شرقی را پیدا کنید. روی روستای درک، انگشت بگذارید. بهشت گمشده ایران همان جااست. بار و بندیل را ببنید. به سیستان و بلوچستان سفر کنید. شگفت انگیزترین چشم انداز جهان منتظر شمااست. ساحل درک 170 کیلومتر با چابهار فاصله دارد. از روستای درک نیز 10 کیلومتر دورتر است.

کجا بمانیم؟

ساحل درک تازه کشف شده است. هنوز امکانات گردشگری زیادی آنجا نیست. می توانید روی سکوهای ساحل چادر بزنید. همچنین می توانید به خود روستای درک بروید. در خانه های روستایی با هزینه ای معقول اقامت کنید. به نفع روستاییان هم هست. فروشگاه و پمپ بنزین دور است. حواستان به نیازهای فوری خودتان باشد.

کی برویم؟

چابهار و آن حوالی، از خنک ترین بنادر جهان است. بنابراین خیلی گرم نیست. درک در دهه آخر اسفند تا نیمه های بهار عالی است. اوایل پاییز تا نیمه های آن هم زمان خوبی است. هوا و چشم اندازها عالی اند.

مردمان درک

مردهای درک بلوچ هستند. پیراهن های سفید بلند بر تن دارند. لباس زنان رنگارنگ است. پر از سوزن دوزی های پر نقش ونگار. درک 104خانواده دارد. همگی مهمان نواز و خونگرم. گردشگری بخشی از درآمد روستایی ها است. از غذاهای محلی سفارش دهید. زنان روستا آنها را می پزند. قیمت گرانی هم ندارند.

هشدارها

سیستان و بلوچستان و ساحل درک دیدنی و لذت بخش است. بنابراین آسوده باشید و ضمناً بهداشت را رعایت کنید. به طبیعت آسیب نزنید. زیبایی های زمین برای همه نسل هااست. در ساحل درک غریق نجات وجود ندارد. امکانات پزشکی و یاری های اولیه دور است. شناگر حرفه ای نیستید؟ لطفا به آب نزنید. خودتان را به دردسر نیندازید. به ریسکش نمی ارزد.

پی نوشت: می خواهید بدانید درک چگونه خوانده می گردد؟ روی حرف د و ر فتحه بگذارید.

خبر خوب برای ساحل درک

آخرین خبرها حاکی از این است که کلنک احداث کمپ گردشگری در روستای درک به زمین زده شده است. با احداث این کمپ، رفاه عمومی گردشگران منطقه بالاتر می رود. امکان اقامت و شب مانی راحت تر هم برای گردشگران مهیا می گردد.

دریاچه ای پر از آب توت فرنگی

ورزنه، شهر زنان چادر سفید

با صفحه گردشگری و خبرنگاران همراه باشید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 667

به "سفر به کازابلانکای ایران با 200 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کازابلانکای ایران با 200 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید