بنای تاریخی پل بریم باشت به بخش خصوصی واگذار می شود

به گزارش تاورنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری بنای تاریخی پل بریم در شهرستان باشت به بخش خصوصی خبر داد.

بنای تاریخی پل بریم باشت به بخش خصوصی واگذار می شود

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد مجید صفایی امروز شنبه 24 مهرماه 1400، اظهار کرد: این اقدام با هدف بازسازی، حفاظت و بهره وری، ایجاد اشتغال زایی و توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انجام عملیات بازسازی پل تاریخی بریم، افزود: تا به امروز در هفت مرحله دهانه های این بنای تاریخی بازسازی شده که برای مرحله هفتم یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

صفایی با اشاره به اینکه سنگ فرش، دیوارکشی و نرده کشی از بخش های مختلف بازسازی پل تاریخی بریم در مراحل پیش بوده است، گفت: طرح بازسازی پل بریم باهدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی در حال اجرا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با همکاری صندوق احیاء وزارتخانه تا به امروز دو بنای تاریخی حمام کهیار و کاروانسرای بافت تاریخی شهر دهدشت در استان باهدف سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

پل بریم به صورت طاق های کمانی به هم پیوسته است که در روزگار کهن محل عبور، تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک منطقه بود.

بخش های به جامانده از این میراث تاریخی شامل 13 دهانه طاق چشمه و پایه ستون های بزرگ است.

این مکان دیدنی در حدود هشت کیلومتری شهر باشت، در محدوده روستای چم بلبل و حدود 90 کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

به دلیل قرار داشتن تفرجگاه چشمه انجیری در کناره این پل جذابیت های آن برای گردشگران بیشتر شده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1850

به "بنای تاریخی پل بریم باشت به بخش خصوصی واگذار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی پل بریم باشت به بخش خصوصی واگذار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید