برترین کارهایی که میتوانید در بلگراد، صربستان انجام دهید

به گزارش تاورنا، ازآنجایی که بلگراد مرکز سرزمین سرافراز صربستان است، مردم فکر می ­نمایند کارهای زیادی می ­توانند در بلگراد انجام دهند. خوشبختانه برای کسانی که می­ خواهند به این شهر سفر نمایند کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. با ما همراه باشید تا در مجله گردشگری دورونزدیک جاذبه های گردشگری بلگراد را به شما معرفی کنیم. برای خرید بلیت هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

برترین کارهایی که میتوانید در بلگراد، صربستان انجام دهید

افسانه­ های کالمگدان

نه تنها قلعه کالمگدان غرور و افتخار بلگراد است بلکه یکی از برترین پارک­ ها و گنجینه واقعی فرهنگ و تاریخ است. موزه­ ها باصف­ های طولانی از مجسمه­ های افراد بزرگ در تاریخ صربستان پر شده ­اند.

در بلگراد تجربه ­ای رمانتیک ­تر از تماشای غروب خورشید از بالای بلگراد تازه و تلاقی رودخانه­ های دانوب و ساوا وجود ندارد. شما باید این تجربه رمانتیک را با دیگران به اشتراک بگذارید. کالمگدان چیزی است که بلگراد را متمایز می­کند. خرید بلیط هواپیما تهران بلگراد

مد در کنز میهایلووا

خیابان کنز میهایلووا، که به کالمگدان منتهی می­­شود، جایی است که صربی ها برای دیده شدن به آنجا می­روند. این جهت چیزی بیشتر از یک پیاده ­رو و مغازه ­های کنار آن است. اینجا مرکز نیروبخش بلگراد است، جایی که مرکز نشینان پیر و جوان می ­آیند تا لباس­ های رنگی خود را نشان دهند و در کافه­ ها و رستوران ­ها کنار خیابان استراحت نمایند. در هیچ کجای شهر به جز اینجا بلگراد تا این میزان احساس بزرگی نمی­کند.

عبادت در کلیسای سنت ساوا

ساختمانی که بر افق بلگراد حکمرانی می­کند و شبیه هیچ یک از ساختمان­ ها بزرگ ساحلی نیست. ما درباره کلیسای سنت ساوا، این خانه بزرگ عبادت که باغرور به عنوان یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدوکس ایستاده است، صحبت می ­کنیم. مهم نیست که کجای شهر هستید کلیسا بسیار بزرگ به نظر می­رسد، و گستردگی ان به درستی قدرت واقعی ایمان مردم را نشان می­دهد. کلیساهای مجلل زیادی در شهر وجود دارند، کلیسای سنت مارک در کنار پارک تاشمایدان قهرمان سایر کلیساها در شهر است. حتما برای تماشا این دو کلیسا وقت بگذارید.

غذا خوردن در اسکادارلیا و ستینسکا

بلگراد برای زندگی شبانه ­اش معروف است. قایق­ ها و باشگاه­ های زیادی وجود دارد که می­ توانید در آنها وقت بگذرانید اما در اسکادارلیا و ستینسکا خالص­ ترین تجربه اجتماعی را خواهید داشت. تاریخ این دو خیابان خیلی متفاوت نیست. این دو خیابان نقش مهمی را در قلب شهر بلگراد بازی می­نمایند.

اسکادارلیا محله بوهمین­ های مرکز صربستان است، خیابانی با سنگ فرش و بعضی از قدیمی­ ترین و مشهورترین رستوران­ های شهر. عصر به این منطقه بیایید تا از غذاهای عالی و یا میزان کمی از راکیا را درحالی که به موسیقی نوازنده­ های زنده گوش می­ دهید، صرف کنید.

وقتی که خورشید کاملا غروب کرد و شب شد بهتر است به یک سفر کوتاه در اطراف ستینسکا، که اخیرا به یکی از نقاط قوت شهر تبدیل شده است، بروید.

آرامش در دورکول

بلگراد ویژگی­ های استاری گراد (شهر قدیمی)، یک شهر اروپای شرقی را ندارد، اما دورکول دارای این خصوصیات است. خیابان­ های کوچک و زندگی آرام اینجا در این منطقه برترین کافه­ های بلگراد را در خود جای داده است. جایی بهتر از دوکول برای استراحت با یک قهوه و کتاب نیست.

یادگیری در موزه نیکلا تسلا و خانه گل­ها

با وجود اینکه بلگراد مرکز صربستان است و یک شهر بزرگ اروپایی محسوب می­شود، اما تعداد کم موزه­ ها در آن ناامید نماینده است. موزه ملی بیش از یک دهه بسته بود، و بسیاری از موزه­ های این شهر احتیاج به مراقبت و سرمایه ­گذاری بیشتری دارند.

این موضوع در خصوص موزه­ های نیکلا تسلا و یوگوسلاوی صدق نمی­کند، این دو موزه برترین موزه­ های شهر هستند. اولی روی زندگی نیکلا تسلا مخترع بزرگ صربستانی و دومی روی دولت­ هایی که در قرن بیستم به وجود آمدند و از بین رفتند تمرکز دارد.

چیزی متفاوت در زمون

به دیگران خواهید گفت که زمون یکی از بخش­ های مورد علاقه شما در مرکز صربستان بوده است. زمون از لحاظ تئوری یکی از بخش ­های مرکز است، اما تا دهه 1950 یک شهر مستقل بوده است.

معماری این بخش فرق دارد، لهجه مردم اینجا فرق دارد، سبک زندگی در اینجا فرق می­کند و پسرها، حتی مدل موی پسرها در اینجا فرق دارد. بعضی از برترین رستوران­ های شهر در این ناحیه هستند.

منظره زیبای آوالا

آوالا کوهی است در 10 مایلی جنوب مرکز و دسترسی به آن از مرکز صربستان آسان است. اگر در پی یک چشم ­انداز وسیع از صربستان هستید. آوالا محل مناسبی است. البته این مکان کمی غم ­انگیز هم هست زیرا مکان یادبود قهرمانان گمنام است، اثری از ایوان مسترویچ که به افتخار کسانی که در جنگ جهانی اول کشته شدند ساخته شده است. بنای یادبود واسا چاراپیچ، یکی از قهرمانان قیام اول صربستان نیز در این مکان ساخته شده است.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1916

به "برترین کارهایی که میتوانید در بلگراد، صربستان انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کارهایی که میتوانید در بلگراد، صربستان انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید