تغییر و نوسازی دکوراسیون با چیدمان نو و قدیمی در طراحی داخلی

به گزارش تاورنا، دکوراسیون های قدیمی و کلاسیک ویژگی خاصی در خود دارند که وجود آنها را در هر خانه های امروزی الزامی می نماید. بسیاری ترجیح می دهند بجای داشتن یک سبک همیشگی، به تغییر و نوسازی دکوراسیون منزل خود با استفاده از ترکیب سبک های متفاوت بپردازند. بدین وسیله از مزیت های هر سبک در یک زمان و مکان استفاده نمایند. البته امروزه با وجود طرح های بسیار شیک مدرن، سخت است که همچنان نگاهی هم به وسایلی با طراحی قدیمی و کلاسیک داشته باشیم. بخصوص آنهایی که قصد نوسازی خانه قدیمی خود را دارند، ترجیح می دهند تمام وسایل خانه، نو و با طراحی مدرن و ظریف باشد.

تغییر و نوسازی دکوراسیون با چیدمان نو و قدیمی در طراحی داخلی

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

در این پست با طراحی داخلی چندین آپارتمان آشنا خواهید شد که هر کدام به طریق متفاوتی دو سبک کلاسیک و مدرن را با یکدیگر ترکیب نموده اند. جالب است بدانید این خانه ها مورد بازسازی قرار گرفته اند و همانطور که در عکس ها معین است، برای حفظ اصالت و سبک کلاسیک آنها، تعدادی از عناصر معماری داخلی دست نخورده به جای مانده است. برای مثال پنجره ها و درب ها حالتی منحنی شکل دارند به همان صورت به جای مانده اند تا نشان دهنده طرح قدیمی آنها باشد. در کنار این عناصر کلاسیک از لوازم و مبلمانی مدرن و بسیار شیک و بعلاوه سیستم نورپردازی ویژه و پیشرفته استفاده شده است تا همه چیز در ارتباطی معنی دار با یکدیگر قرار بگیرد.

رنگ های چیره و غالب شخصیت کاملا مدرنی به این خانه کلاسیک و قدیمی داده است. معماری داخلی خانه برای چند ده سال پیش است اما اضافه کردن رنگ های نو و تازه و استفاده از پارچه هایی با رنگ های غالب و شاخص مانند نارنجی، سبز، آبی و … فضایی مدرن با حس سنتی و قدیمی بدور از کهنگی ایجاد نموده است. قرار دادن یک جایگاه تک نفره با طرح کلاسیک و قدیمی که پارچه قدیمی آن با پارچه طرح راه راه تعویض شده در کنار مبل راحتی سفید رنگ با طراحی مدرن و بعلاوه میز کلاسیک، ترکیب جالبی در اتاقن نشیمن بوجود آورده است.

در خانه بعدی دکوراسیونی را مشاهده می کنید که از ترکیب سبک ها در اتاق های جداگانه خانه استفاده نموده است. نشیمن خانه همانطور که در انتهای عکس می بینید طراحی کاملا مدرن و یکدست سفید و از چراغ های مخفی تو کار برای روشنایی محیط استفاده شده است اما همین که میز ناهارخوری میرسیم دکوراسیون به کلی فرق می نماید، میز و جایگاه ناهارخوری با طراحی کلاسیک در اتاق قرار گرفته که به وسیله لوستری کریستالی و عظیم درست بالای میز ناهارخوری روشن می گردد. حتی سقفی که لوستر به آن متصل شده هم از نقش و نگاری مربوط به طرح های کلاسیک برخوردار است.

برای ترکیب چند سبک در دکوراسیون خانه حتما نیازی نیست خرج زیادی انجام بدهید و مثلا معماری داخلی خانه را تغییر بدهید یا ست مبلمان نوی خریداری کنید. یکی از راه های بسیار مقرون به صرفه و در دسترس برای ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن در کنار یکدیگر اضافه کردن کوسن ها و بالشتک هایی با طرح گل گلی به مبلمانی مدرن است. به همین راحتی همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید ترکیب دو سبک را به برترین شکل ممکن انجام داده اید. برای ایجاد جلوه بصری بیشتر هم می توانید زیر مبلمان اتاق نشیمن مدرن خود از فرش هایی به سبک کلاسیک مثلا فرش های دست باف ترکمنی بهره ببرید.

وقتی قصد دارید دکوراسیون یک محیط مدرن و مینمالیستی را با سبک کلاسیک ترکیب کنید نکته مهم استفاده کم از عناصر تزیینی و کلاسیک است. همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید اتاق نشیمن تنها با قرار دادن یک فرش آنتیک به اندازه کافی تزیین شده است. در دو عکس بعدی قرار دادن فقط یک مبل با ظاهر کلاسیک و رسمی این کار را به برترین نحو ممکن انجام داده است. بنابراین سعی کنید در دکوراسیون کمینه گرا و منیمال حتما از شلوغ کردن بیش از حد محیط پرهیز نموده و زیاده روی نکنید.

یکی دیگر از ساده ترین راه های ترکیب دو سبک در دکوراسیون داخلی خانه، در اتاق غذاخوری و منطقه میز ناهاخوری اتفاق می افتد. همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید خود میز با شکلی بیضوی و پایه هایی طرح دار، سبکی کلاسیک و سنتی دارد اما جایگاه هایی که برای آن انتخاب شده اند همگی طرحی مدرن و بسیار ساده دارند. پایه های فلزی جایگاه در کنار نشیمنگاه و تکیه گاه یکدست سیاه هم خود را به خوبی نمایان می نمایند تا این تضاد بین عناصر چوبی کلاسیک و فلزی مدرن بیش از پیش معلوم باشند.

در ادامه ترکیب های جالب دیگر را مشاهده خواهید کرد:

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

بازسازی بنای قدیمی / تبدیل اسطبل 400 ساله به آپارتمانی مدرن

چیدمانی با سبک های گوناگون در دکوراسیون داخلی منزل امروزی

بازسازی دکوراسیون خانه باغ ویلایی آجری زیبا - مدرنیسم

بازسازی دکوراسیون آشپزخانه / تبدیل آشپزخانه بسته به اپن

8 نمونه بازسازی و تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام / 16 تصویر

تغییر و نوسازی دکوراسیون

منبع: اتاق
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1768

به "تغییر و نوسازی دکوراسیون با چیدمان نو و قدیمی در طراحی داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر و نوسازی دکوراسیون با چیدمان نو و قدیمی در طراحی داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید