گردشگر الجزایری،مامور مرزی کانادا که گفته بود گمشو برگرد خانه ات را در دادگاه محکوم کرد

به گزارش تاورنا، سمیل خانیچه یکی از دهها توریستی است که سالانه از سوی ماموران مرزی کانادا به کشورش عودت می گردد .اما او در مقابل اقدام ناعادلانه مامور مرزی کاری را انجام داد که افراد بسیار کمی انجام می دهند.

گردشگر الجزایری،مامور مرزی کانادا که گفته بود گمشو برگرد خانه ات را در دادگاه محکوم کرد

بهترین تجربه سفر را به https://bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

این مرد الجزایری که با جمله گمشو برگرد خانه ات در فرودگاه بدرقه شده بود ،مامور مرزی کانادایی که این حرف را به او زده بود را در دادگاه به چالش کشید و پیروز شد.

مکانیک 41 ساله راه آهن که روز دوم نوامبر 2018 مستقیم از فرودگاه بین المللی پیر الیوت ترودو واقع در مونترال به خانه بازگردانده شده بود، گفت: اتفاقی که برای من افتاد غیرانسانی بود و خواهان این هستم که عدالت انجام بگردد.

این سفر قرار بود دومین بازدید او از کانادا باشد و او قصد داشت برادرش را در مونترال ببیند. او یک ویزای چند بار ورود داشت که یک سال قبل صادر شده بود و تا سال 2025 اعتبار داشت.

روی کاغذ، هیچ چیز غیرعادی در یادداشت های رسمی آن مامور مرزی که نامش فاش نشده وجود نداشت که بخواهد باعث عدم ورود خانیچه به کانادا بگردد.

مامور مرزی لیستی طولانی از مسائل را یادداشت نموده بود و می گفت این فرد درخواست نموده بوده 999 روز در کشور بماند، هتل نگرفته بوده، بلیتش را تنها دو روز قبل با پول نقد خریده بوده، ارتباط کمی با کشورش داشته و باری حمل می نموده که نمایانگر مدت زمان سفرش نبوده است.

اما در حقیقت، خانیچه یک بلیت رفت و برگشت داشت که تاریخ برگشت آن کمتر از یک ماه بود. او می خواست همراه برادرش بماند، پول بلیت را نقد داده بود چون این تنها راه انجام این تراکنش در الجزیره بود و همسر و دو فرزند داشت که می خواست بعد از این سفر نزدشان بازگردد.

افسر مرزی در یادداشت خود نتیجه گیری کرد که فرد نتوانسته افسر را راضی کند که یک مسافر حقیقی است و در انتها مدت زمان اجازه داده شده کشور را ترک می نماید و افزود که به خانیچه اجازه داده شده داوطلبانه کشور را ترک کند.

با این حال، با استناد به تصمیمی که اخیرا یک دادگاه فدرال گرفت و تصمیم افسر را مورد آنالیز قرار داد، به خانیچه اجازه ورود داده نشد و او را مجبور کردند با همان هواپیمایی که وارد کشور شده بود کانادا را ترک کند. در حقیقت، او فرمی را امضا نکرد که برمبنای آن او به طور داوطلبانه درخواست خود برای ورود به کانادا را لغو می کرد.

قاضی پیتر پامل در رای خود نوشت: افسر فرایند حذف درخواست را دور زد تا دستور حذفی را اجرایی کند که در حقیقت به طور یک طرفه از سوی خود وی گرفته شده بود. اعمال این افسر پایین تر از استاندارد رفتاری اعمال شده برای مسئولان دولتی کانادایی و به معنی تخطی واضح فرایند عادلانه است. هیچ کس استحقاق مواجهه با چنین رفتاری را در آنالیز مهاجران ندارد.

آنالل بوشبریج وکیل خانیچه گفت این پرونده خاص است چون تعداد کمی از بازدیدنمایندگان خارجی تصمیم های سازمان مرزی در ارتباط با ورود به کشور را در دادگاه به چالش می کشند، چه برسد به اینکه بخواهند هزینه های قانونی مرتبط با آن را پرداخت نمایند.

معمولا افسرهای مرزی باید گزارش خود علیه یک بازدیدنماینده را ثبت نمایند و گزارش توسط گروهی از نمایندگان وزیر امنیت عمومی آنالیز گردد و در نهایت به دادگاه فدرال ارجاع داده گردد. آنجا فردی که نتوانسته وارد کانادا گردد ،می تواند حرف هایش را بزند. اما در این مورد افسر سعی نموده تصمیم خود را به عنوان ترک کردن داوطلبانه بازدیدنماینده جا بزند در حالی که که در حقیقت فرد مسافر به زور از کشور بیرون رانده شده بود.

خانیچه به دادگاه گفت که افسر مرزی تلفن همراه او را ضبط نموده و او را مجبور نموده رمز عبور گوشی اش را بگوید تا محتوی آن آنالیز گردد. او ادعا کرد که مامور پاسپورت، بلیت ایرلاین و دیگر مدارک او را هم گرفته است. در دادگاه همچنین اعلام شد که او توسط مامور و پلیس تا پرواز اسکورت شده و با لحنی بد به او گفته شده به کشورش بازگردد.

اما وکلای دولت گفتند که این مورد باید رد بگردد چون خانیچه داوطلبانه کشور را ترک نموده و دیگر در کانادا حضور ندارد.

دادگاه دستور داد که تصمیم مامور مرزی حذف گردد و پرچم قرمز در پرونده خانیچه برداشته بگردد. همچنین 500 دلار غرامت باید به او پرداخت بگردد.

برادر خانیچه گفت از او معذرت خواهی که استحقاقش داشت نشد، اما با این حال وارد شدن به این نبرد قانونی ارزشش را داشت.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1181

به "گردشگر الجزایری،مامور مرزی کانادا که گفته بود گمشو برگرد خانه ات را در دادگاه محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگر الجزایری،مامور مرزی کانادا که گفته بود گمشو برگرد خانه ات را در دادگاه محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید