رویداد ایده پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع شهریور برگزار می گردد

به گزارش تاورنا، دومین رویداد ملی ایده پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع نیمه دوم شهریور ماه سال 99 برگزار می گردد.

رویداد ایده پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع شهریور برگزار می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین رویداد ملی ایده پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع نیمه دوم شهریور ماه سال 99 برگزار می گردد.

نانوزیست حسگرها، دستگاه های پرکاربردی هستند که به سرعت در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ایران جایگزین روش های قدیمی و معمول آزمایش می شوند. این دستگاه نوع و غلظت انواع مواد مختلف را می سنجد و آن را به سیگنال های قابل اندازه گیری تبدیل می نماید. از این دستگاه در زمینه هایی مانند تشخیص زود هنگام بیماری ها از جمله سرطان استفاده می گردد.

با توجه به کاربرد گسترده این دستگاه در رشته های مختلف پزشکی و غیر پزشکی، با حمایت معاونت علمی و فناری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رویدادی ملی و سراسری با موضوع نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع برگزار می گردد. در این رویداد، فعالان فناور و شرکت ها و متخصصان این حوزه، ایده ها و طرح های خود را برای ساخت و ارتقاء این دستگاه ها عرضه می نمایند.

طراحی و ساخت انواع حسگر های تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگر های تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگر های تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگر های تشخیص سریع غیر متعارف و حسگر های تشخیص سریع ویروس کرونا، از جمله محور های اصلی این رویداد علمی است.

ایجاد شبکه ای از افراد متخصص

مهمترین هدف این رویداد، راه اندازی شبکه ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه است که پژوهش های قابل توجهی در این حوزه داشته اند. این اقدام بستری مناسب برای هم افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی این حوزه فراهم می نماید. گروه های برتر، شرکت نماینده در این رویداد به پارک های علم و فناوری، شتاب دهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری معرفی می شوند. این تیم های منتخب همچنین از حمایت های مانند دریافت گرنت (یاری هزینه پژوهشی) و تدوین طرح توسعه کسب و کار بهره مند می شوند.

همچنین 5 تیم برتر برای استقرار در یک شتاب دهنده تخصصی معرفی می شوند. اعطای جوایز نقدی به گروه های برتر به ارزش 100 میلیون ریال، یکی دیگر از مزیت های شرکت در این رویداد رقابتی است. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاع بیشتر به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1156

به "رویداد ایده پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع شهریور برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویداد ایده پردازی، طراحی و ساخت نانو حسگر های زیستی تشخیص سریع شهریور برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید