رکوردشکنی نبوغ ناسا بر فراز خاک سرخ مریخ، عکس

به گزارش تاورنا، ایسنا نوشت: بالگرد نبوغ ناسا برای طولانی ترین پرواز خود بر فراز مریخ آماده می گردد تا یک رکورد نو را ثبت کند.

رکوردشکنی نبوغ ناسا بر فراز خاک سرخ مریخ، عکس

بالگرد مریخی نبوغ(Ingenuity) ناسا در آستانه ثبت یک رکورد دیگر است. این بالگرد 1.8 کیلوگرمی، اولین فضاپیمای رباتیک است که در آسمان یک سیاره فراتر از زمین به اکتشاف می پردازد. نبوغ قرار است شصت و هشتمین پرواز خود بر فراز سیاره سرخ را امروز شنبه 9 دسامبر انجام دهد.

گروه ماموریت نوشتند که این برنامه از نبوغ می خواهد تا 828 متر از زمین مریخ را در طول پرواز خود پوشش دهد. این به طور قابل توجهی بیشتر از رکورد کنونی 704 متری بالگرد است که در آوریل 2022 و در بیست و پنجمین پرواز آن ثبت شد.

  • شباهت چشمگیر گوشی تازه سامسونگ به آیفون/ عکس

  • فاش شدن راز فسیل 132 میلیون ساله/ اشتباه بزرگ دانشمندان/ عکس

نبوغ با مریخ نورد استقامت(Perseverance) ناسا در فوریه 2021 روی بستر دهانه جیزرو(Jezero Crater) مریخ فرود آمد و وظیفه داشت نشان دهد که اکتشافات هوایی در مریخ با وجود جو نازک سیاره امکان پذیر است.

بالگرد کوچک این کار را طی پنج پرواز خود در بهار 2021 انجام داد و سپس، مأموریت طولانی تری را دریافت کرد که تا به امروز ادامه داشته است. نبوغ اکنون به عنوان یک پیشاهنگ برای مریخ نورد استقامت عمل می نماید که در حال شکار کردن نشانه هایی از حیات مریخ باستانی و جمع آوری نمونه ها برای آوردن به زمین است.

گروه ماموریت در ادامه نوشتند که پرواز برنامه ریزی شده برای روز شنبه، حداکثر سرعت 36 کیلومتر در ساعت را هدف قرار خواهد داد. پرش پیش روی نبوغ، 147 ثانیه طول خواهد کشید و آن را حداکثر تا 10 متر بالای خاک سرخ مریخ خواهد برد.

نبوغ طی 67 پرواز خود بر فراز مریخ، در مجموع 121 دقیقه زمان را سپری نموده و حدود 15.3 کیلومتر از زمین مریخ را پوشش داده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 آذر 1402 بروزرسانی: 18 آذر 1402 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2298

به "رکوردشکنی نبوغ ناسا بر فراز خاک سرخ مریخ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی نبوغ ناسا بر فراز خاک سرخ مریخ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید