زیباترین مسیرها برای سفر جاده ای در ترکیه

به گزارش تاورنا، سفر جاده ای در ترکیه

ترکیه کشوری زیباست که در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و دریاهای مختلف آن را احاطه نموده اند. همین موضوع باعث تنوع منظرهها و طبیعت و آب و هوای این کشور شده است و در هر گوشه از این کشور می توانید منظره ها بسیار زیبایی ببینید. ترکیه در همسایگی ما قرار گرفته و به علت نزدیکی مسافت شاید خیلی ها دوست داشته باشند با اتومبیل شخصی خودشان و به وسیله زمینی به ترکیه بروند. درست است که سفر با هواپیما رفاه و راحتی بیشتری دارد، اما برای کسی که عاشق طبیعت و منظرههای جهت است مطمئنا سفر جاده ای لطف دیگری دارد. البته امکان کرایه اتومبیل در ترکیه هم برای شما وجود دارد و می توانید با هواپیما خود را به یکی از شهرهای ترکیه مثل استانبول برسانید و از آن جا سفر جاده ای در ترکیه را شروع کنید. امروز می خواهیم زیباترین جهتها برای سفر جاده ای در ترکیه را به شما معرفی کنیم. این جهتها در بخش های مختلف ترکیه قرار گرفته اند و هرکدام ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین مسیرها برای سفر جاده ای در ترکیه

خط ساحلی دریای اژه | The Aegean Coastline

بدون شک یکی از زیباترین راستاها برای سفر جاده ای در ترکیه خط ساحلی امتداد دریای اژه است. این راستا در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد و در طول راستا می توانید در ساحل توقف کنید و از آرامش دریا و طبیعت بی نظیر اطراف لذت ببرید. در امتداد خط ساحلی دریای اژه می توانید دهکده ها و روستاهای مختلف را کشف کنید، ویرانه های تاریخی را ببینید و شمار زیادی از سواحل مشهور ترکیه را از نزدیک تجربه کنید. برای این سفر جاده ای می توانید از شهر ازمیر آغاز کنید و به سمت جنوب پیش بروید تا به جزایر یونانی اسبق مثل کوندا، بوزکادا و گوکچیدا برسید. بعلاوه می توانید در امتداد ساحل به سمت شمال رانندگی کنید و به کوش آداسی، بدروم، مارماریس و فتحیه برسید. البته پیشنهاد می کنیم اگر این راستا را در پیش گرفتید وقت کافی برای آن اختصاص بدهید، چون هریک از این شهرها مجذوب نمایندهیت زیادی دارند و ضروری است زمانی در آن ها وقت بگذرانید.

راستا آنتالیا تا فتحیه | Antalya to Fethiye

یکی دیگر از برترین و زیباترین راستاها برای سفر جاده ای در ترکیه راستا آنتالیا به فتحیه است. این راستا هواداران زیادی دارد و دریای فیروزه ای و خوشرنگ امتداد جاده، مسافران زیادی را به این سمت می کشاند. شما می توانید این راستا را به صورت جداگانه یا بخشی از مسافرت جاده ای ساحل دریای اژه طی کنید. پیشنهاد می کنیم در طول سفرتان حتما و حتما در دره پروانه ها هم توقف داشته باشید. این منطقه یکی از زیباترین سواحل ترکیه است که بین دو کوهستان قرار گرفته و با سواحل سفید و آب کریستالی و زلالش، شبیه تکه ای گمشده از بهشت است. یکی دیگر از سواحل فوق العاده زیبا در طول این سفر جاده ای، دهکده چیرالی است که ویرانه های شهر لیکیه المپیوس در آن واقع شده است. چیرالی در استان آنتالیا واقع شده است و یکی از زیباترین روستاهای منطقه به شمار میرود. علاوه بر ویرانه های تاریخی المپیوس در چیرالی، رودخانه ها و آبشارهای زیبا و پرآبی هم در اطراف چیرالی وجود دارند که هریک از آن ها می تواند مکانی مناسب برای اقامت و وقت گذرانی باشد.

راستا آنتالیا به کاپادوکیه | Antalya to Cappadocia

شهر کاپادوکیه یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است و بیش از هرچیز به خاطر دودکش های جن و پریانش معروفیت پیدا نموده است. در طول راستا آنتالیا به کاپادوکیه که یکی از برترین سفرهای جاده ای در ترکیه است ناگهان این دودکش های افسانه ای را می بینید که از دل زمین بیرون آمده اند و فضایی وهم برانگیز و جادویی ایجاد نموده اند. در خود شهر کاپادوکیه هم داشتن اتومبیل شخصی به دردتان می خورد، چون جاذبه های گردشگری زیادی در نقاط مختلف وجود دارد که مطمئنا با ماشین خودتان راحتتر می توانید از آن ها بازدید کنید. راستا آنتالیا به کاپادوکیه یکی از برترین انتخاب ها برای سفر جاده ای در ترکیه است و همچنان که از آنتالیا به سمت کاپادوکیه پیش می روید منظره فیروزه ای سواحل جای خود را به دودکش های جادویی در کاپادوکیه می دهند و شما را به سفری خیالی می برند.

کاپادوکیه در سال های اخیر به خاطر جشنواره بالون های رنگی اش معروفیتی جهانی پیدا نموده است. تصاویر بالون های رنگارنگ که بر فراز آسمان کاپادوکیه و با پس زمینه دودکش های آن به پرواز درآمده اند هرکسی را وسوسه می نماید تا به این شهر ترکی سفر کند. اگر زمان کافی در اختیار دارید پیشنهاد می کنیم در طول راستاتان حتما در کاپادوکیه توقف کنید و تجربه لذتبخش بالون سواری در آسمان کاپادوکیه را امتحان کنید.

راستا استانبول به افه سوس | Istanbul to Ephesus

وقتی حرف از سفر ترکیه می زنیم استانبول بدون شک یکی از اولین انتخاب هاست. این شهر زیبای ترکی مقصد محبوبی برای گردشگران سراسر جهان و به ویژه ما ایرانی هاست. اما جالب است بدانید که یکی از زیباترین راستاها برای سفر جاده ای در ترکیه از همین استانبول آغاز می گردد. بنابراین می توانید اول به استانبول بروید و بعد از گشت و گذار در این شهر شلوغ و سرزنده، سفر جاده ای استانبول به افه سوس را آغاز کنید. این راستا تنها 7 ساعت طول می کشد، اما در همین زمان کوتاه، منظره جاده از منظره ها شهری مدرن به طبیعت آرام و بکر تغییر پیدا می نماید. پیشنهاد می کنیم در طول راستاتان و قبل از آن که به سمت بناهای تاریخی افه سوس بروید در دهکده شیرینجه هم توقفی داشته باشید و از زیبایی های بی نظیر آن جا لذت ببرید. شیرینجه روستایی زیبا و جهانگردی در استان ازمیر است و قبلا یک روستای یونانی نشین بوده است. هنوز هم می توان تاثیر فرهنگ یونانی را در خانه ها و زندگی روزمره مردم دید و همین موضوع باعث مجذوب نماینده شدن دهکده شیرینجه می گردد. خانه های یونانی و طبیعت سرسبز و نفس گیر دهکده علاوه بر مردم ترکیه، جهانگرد ها را هم به سمت این روستا می کشاند.

کرایه اتومبیل در ترکیه

هرچند ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است و می توان با اتومبیل شخصی هم به ترکیه سفر کرد، اما ممکن است خیلی از افراد ترجیح بدهند با تهیه بلیط هواپیما خود را به یکی از شهرهای ترکیه برسانند و با کرایه اتومبیل در ترکیه، سفر جاده ای خود را آغاز نمایند. کرایه اتومبیل در ترکیه کار چندان سختی نیست و اگر شرایط لازم را داشته باشید می توانید به راحتی اتومبیل کرایه کنید. بلیط شما به مقصد هر فرودگاهی در ترکیه که باشد می توانید شرکت های مختلف کرایه اتومبیل را در همان فرودگاه هم پیدا کنید. به طور مثال فرودگاه های آتاتورک استانبول، فرودگاه ازمیر، آنتالیا، آنکارا و … همگی دارای دفاتر مخصوص کرایه اتومبیل هستند و شرکت های مختلف بین المللی و ترکی خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند.

برای رانندگی در ترکیه، درست مانند هر کشور خارجی نیازمند گواهینامه بین المللی رانندگی، پاسپورت و ویزا و آدرس محل اقامت هستید. اگر قصد سفر جاده ای در ترکیه را دارید ضروری است قبل از سفر برای دریافت گواهینامه بین المللی در ایران اقدام کنید. یکی از مسائلی که ممکن است در هنگام کرایه اتومبیل با آن روبرو شوید این است که بیشتر شرکت های بزرگ و بین المللی کرایه اتومبیل تنها با کارت اعتباری به شما اتومبیل می دهند. از آن جا که بسیاری از ما ایرانی ها کارت اعتباری یا کردیت کارت بین المللی نداریم می توانیم به جای این شرکت ها، به وسیله شرکت های محلی و کوچک تر اقدام بکنیم. قیمت کرایه اتومبیل بسته به نوع اتومبیل و خدماتی که به شما ارائه می گردد متغیر است.

شرکت کرایه اتومبیل مورد نظر با شما قراردادی امضا می نماید و بعد اتومبیل را در اختیار شما قرار می دهد. لطفا قبل از امضا کردن قرارداد در خصوص شرایط کرایه اتومبیل، قیمت، نوع سوخت اتومبیل، قوانین هدایت و رانندگی و هر آن چه که به نظرتان ضروری است بدانید سوال کنید تا خدای نانموده به مسئله ای برخورد نکنید. تقریبا تمام جاده های ترکیه مجهز به دوربین هستند و نسبت به کوچکترین خلاف رانندگی بسیار سختگیر و دقیق هستند. بنابراین اگر ضروری است در خصوص قوانین هدایت و رانندگی در ترکیه پرس و جو کنید تا سفری لذت بخش و بی دردسرتر در ترکیه داشته باشید.

چطور گواهینامه بین المللی بگیریم؟

گواهینامه بین المللی مدرکی معتبر است که به شما اجازه رانندگی در کشورهای خارجی را می دهد و اعتباری یک تا سه ساله دارد. گواهینامه شما علاوه بر فارسی به 7 زبان انگلیسی، فرانسوی، روسی، عربی، آلمانی، اسپانیایی و چینی ترجمه می گردد و به این ترتیب، می توانید در بیشتر کشورهای جهان اجازه رانندگی داشته باشید. برای درخواست گواهینامه بین المللی می توانید حضورا به یکی از مراکز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران مراجعه کنید:

  • تهران- خیابان خرمشهر- خیابان شهید عربعلی- پلاک 2
  • خیابان آزادی- حدفاصل خیابان خوش و بهبودی- نبش خیابان شهید قانعی- پلاک 231
  • تهران= خیابان فیاض بخش- نبش کوچه جهانگردی- پلاک 33

علاوه بر این، این امکان برای شما وجود دارد که به صورت آنلاین و اینترنتی هم درخواست گواهینامه بین المللی را ارائه کنید (برای ثبت اینترنتی درخواست گواهینامه بین المللی اینجا کلیک کنید).

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1986

به "زیباترین مسیرها برای سفر جاده ای در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مسیرها برای سفر جاده ای در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید