طراحی تازه سامسونگ برای قرار دادن قلم S، Pen در دستگاه تاشو

به گزارش تاورنا، در حال حاضر سامسونگ بطور جدی در حال کار بر روی گوشی های تاشوی آینده خود می باشد. این شرکت در نمایشگاه CES 2022 نمونه های اولیه زیادی از دستگاه هایی که چندین بار تا می شوند، ارائه کرد. پتنت نو این شرکت، روش نوی برای قرار دادن S-Pen در یک دستگاه تاشو را نشان می دهد.

طراحی تازه سامسونگ برای قرار دادن قلم S، Pen در دستگاه تاشو

محفظه S-Pen در پشت یک صفحه نمایش تاشو

حق اختراع تازه به وسیله LetsGoDigital در چند طرح به تصویر کشیده شده است. این پتنت اولین بار به وسیله سامسونگ در 23 جولای 2021 ارائه شد، اما دو روز پیش در تاریخ 27 ژانویه در دسترس عموم نهاده شد. این پتنت یک دستگاه دوبل تاشو را نشان می دهد که دارای یک صفحه نمایش با یک قسمت بیرونی و یک قسمت تاشو به داخل است. در تصاویر منتشر شده، مکانی برای S-Pen مشاهده می گردد. این مکان بین دو قسمت تاشو به سمت بیرون صفحه نمایش، در پشت نمایشگر نهاده شده است. برش های قلم S-Pen در بدنه گوشی و پشت هر دو قسمت صفحه نمایش در دو طرف لولا ها نهاده شده است. این برش ها هنگام تا شدن نمایشگر به هم می رسند تا یک محفظه بزرگ برای قلم ایجاد نمایند.

این شرکت قبلا نیز مشتاق به استفاده از یک محفظه جداگانه در داخل بدنه دستگاه بوده است، مانند سری تازه گلکسی نوت. بعلاوه معین نیست که آیا این نوع تازه از محفظه دارای آهنربا هایی است که امکان اتصال قوی S-Pen را به قسمت های بدنه هنگام تا شدن صفحه نمایش ایجاد می نمایند یا خیر. به نظر می رسد هر زمان که بخش بیرونی صفحه نمایش تاشو را باز کنید، قلم S در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در حال حاضر معین نیست که آیا این قلم هنگام باز کردن به سادگی می افتد یا به یکی از دو قسمت محفظه خود می چسبد

در نگاه اول، این ایده بسیار جالب به نظر می رسد، اما شاید به نوعی غیر لازم است. این سوال وجود دارد که آیا زمانی که هر دو قسمت صفحه نمایش در حالت باز قرار دارند، با وجود بریدگی ها امکان نهاده شدن راحت دستگاه در دست وجود خواهد داشت یا خیر. احتمالا ایده این پتنت این است که S-Pen بیشتر زمانی مورد استفاده قرار گیرد که دستگاه در بازترین حالت ممکن باشد و در زمان های دیگر بین قسمت های تاشو به بیرون صفحه پنهان بماند. یکی از نقاط ضعف این پتنت، این است که برای دسترسی به قلم احتیاج به باز کردن بخشی از صفحه داشته باشید که لزوماً نمی خواهید از آن بهره ببرید.

سامسونگ سال گذشته دو گوشی تاشو گلکسی Z Fold 3 و گلکسی Z Flip 3 را عرضه کرد. هر دوی این دستگاه ها در مقایسه با پیشینیان خود، به ویژه در بخش فناوری تاشو، پیشرفت های عمده ای داشتند. این گوشی ها بعلاوه کوشش کردند تا قابلیت اطمینان سری تاشو سامسونگ را بهبود ببخشند.

با این حال، این شرکت هنوز یک تبلت بزرگ تاشو عرضه نکرده است. تقریباً یک سال است که شایعاتی در مورد تب تاشو گلکسی Z سامسونگ منتشر شده و گزارش شده که این دستگاه دارای طراحی دوتایی مشابه با آنچه در پتنت شرح داده شده است، می باشد. این بدان معنا نیست که تب تاشو گلکسی Z مطمئناً دارای محفظه قلم S خواهد بود. Samsung Galaxy Z Fold 3 اولین دستگاه تاشو این شرکت که از S-Pen پشتیبانی می کرد، سال گذشته عرضه شد. با این حال گلکسی Z Fold 3 فاقد محل اختصاصی برای لوازم جانبی بود. می توان حدس زد که کمبود جای S-Pen به علت کمبود جا بوده است.

در پتنت تازهسامسونگ محفظه در پشت یک نمایشگر تاشو به سمت بیرون نهاده شده است و احتمال این که گلکسی زد فولد 4 آینده با این طراحی ارائه گردد، بسیار کم خواهد بود. زیرا این گوشی به احتمال زیاد یک گوشی تاشو به سمت داخل خواهد بود. به گزارش خبرنگاران، اگر این طراحی زمانی فراوری گردد، احتمالاً شاهد اولین تبلت سامسونگ دوبل تاشو خواهیم بود. گلکسی Z Fold Tab در امسال عرضه خواهد شد، اما این شرکت کره ای می تواند طراحی محفظه S-Pen را برای نسل های بعدی دستگاه نیز حفظ کند.

منبع: 9to5google

منبع: فرارو
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1981

به "طراحی تازه سامسونگ برای قرار دادن قلم S، Pen در دستگاه تاشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تازه سامسونگ برای قرار دادن قلم S، Pen در دستگاه تاشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید