قبل از بازسازی چه کارهایی انجام دهیم

به گزارش تاورنا، توصیه هایی برای یک صاحبخانه که قصد بازسازی دارد

هر بازسازی، یعنی بازگشت سرمایه.

قبل از بازسازی چه کارهایی انجام دهیم

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

نهایتا هر خانه ای احتیاج به بازسازی دارد. اما اگر مراقب نباشید، این کار می تواند خانه شما را از بازار فروش محو کند و سود فروش آن را کمتر از چیزی که می خواهید کند. پس یک صاحبخانه که می خواهد این پروژه را خودش به دست بگیرد، چطور می تواند از پس آن بربیاید؟

از قبل برنامه ریزی کنید.

بدترین تصمیمی که می توانید بگیرید این است که بعد از رفتن مستاجر، آغاز به برنامه ریزی برای بازسازی خانه کنید. از همان لحظه که متوجه شدید ملک شما قبل از اجاره رفتن دوباره، احتیاج به تعمیرات و نوسازی دارد باید از کارهایی که باید انجام گردد لیست بردارید. کارهایی که از عهده شما برمی آید و برنمی آید را مشخص کنید. برای کارهایی که از دست شما ساخته نیست آغاز به پس انداز کنید.

ترجیحا زمانی بازسازی کنید که خانه خالی است.

از آغاز پروژه، در زمان حضور مستاجر اجتناب کنید. شما از لحاظ قانونی موظفید برای مستاجری که بابت این ملک اجاره می پردازد، آرامش و رفاه ایجاد کنید. و مکان ساخت و ساز آرامش چندانی ندارد. اگر واقعا مجبور به انجام بازسازی در حضور مستاجر هستید (مثلا در صورتی که یک درخت روی سقف خانه افتاده و آن را از بین برده)، یا آن ها را به مکان دیگری منتقل کنید، یا از آن ها بخواهید تعهدنامه ای امضا نمایند که در آن ذکر شده با انجام بازسازی مسئله ای ندارند و بعدها نتوانند بابت سر و صدا از شما شکایت نمایند. حتما قوانین شهری خود درخصوص راهکارها و احتیاجهایتان دربرابر غرامت مستاجر را آنالیز کنید.

مهم ترین مواردی که باید روی آن ها بیشتر هزینه کنید.

بازسازی ساختمان، یک حرکت تعادلی است. با بودجه خود به چه چیزهایی می توانید برسید؟ اما مواردی وجود دارد که صرف هزینه بیشتر روی آن ها، همواره مقرون به صرفه است.

  • اولین مورد کفپوش مرغوب است. کاشی صنعتی مرغوب، محکم (نه لمینت!)، اینها گزینه هایی هستند که هنگام خرید کمی گران تر از باقی محصولات خواهند بود. اما دوام و پایداری فوق العاده آن ها با مخارج کلی مالکیت، باعث می گردد در انتها کار به صرف شما تمام گردد.
  • دومین گزینه، کاشی و چینی بهداشتی درجه یک است، به خصوص در حمام. این قطعات و لوازم خیلی دیرتر می پوسند، کمتر می شنمایند و در نتیجه احتیاج کمتری به تعمیر توسط لوله کش یا خودتان دارند. پس مقرون به صرفه هستند.

بازسازی فعالانه داشته باشید.

برای رسیدن به یک بازسازی فعال پیروز، باید از مواردی که به طور منطقی در طول سالیان آینده در هر خانه با خرابی روبرو می گردد، یک لیست تهیه کنید. این برنامه ریزی یاری می نماید توسعه دهی های خود را به خوبی از قبل مدیریت کنید و برنامه ریزی از پیش مشخص شده را آسان تر می نماید. از همه مهم تر، این کار یاری می نماید بعد از رفتن هر مستاجر مهم ترین اتاقی که احتیاج به بازسازی دارد را انتخاب کنید تا روزی نرسد که مجبور شوید برای تکمیل یک پروژه بزرگ بازسازی در زمان موعد، از یک کارت اعتباری جدید بهره ببرید.

هنگام بازسازی، به فکر اجاره باشید.

حتی اگر ملک شما احتیاجی به تعمیرات هم نداشته باشد، بهتر است این کار را بکنید که بتوانید از مستاجر بعدی اجاره بیشتری بگیرید. موارد زیر، انواعی از بازسازی هستند که در افزایش اجاره تاثیر به سزایی دارند :

  • رنگ آمیزی
  • کفپوش چوبی
  • بهسازی آشپزخانه
  • بهسازی حمام
  • بهسازی ظاهر ورودی خانه
  • نورپردازی، به خصوص در نقاط تاریک خانه

با توجه به بودجه خود، هر تعداد از این موارد که می توانید را انجام بدهید و اجاره خود را بیشتر کنید. فقط مراقب باشید خانه را بیش از حد لوکس نکنید. اگر سطح خانه شما از محله بالاتر برود، یک جواهر قیمتی روی دستتان می ماند که کسی بابت آن اجاره کافی نمی دهد تا سرمایه هزینه شده به جیبتان برگردد. نقطه تعادل را پیدا کنید تا هربار خالی شدن خانه، تبدیل به فرصتی برای شما گردد.

منبع: بازسازی ساختمان
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 963

به "قبل از بازسازی چه کارهایی انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از بازسازی چه کارهایی انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید