ماترای ایتالیا، پایتخت جدید اروپایی در سال 2019

به گزارش تاورنا، ماترا، شهر کوچکی که خورشید دلش نمی آید در آن غروب کند و انعکاسش را روی دیوارهای سنگی اش می نشاند تا روشنایی را به مسافران هدیه کند.

ماترای ایتالیا، پایتخت جدید اروپایی در سال 2019

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

شهر روشنایی یا همان ماترا (Matera) شهری است در ایتالیای کوچک، که خیلی ها هنوز آن را نمی شناسند؛ ولی قرار نیست همچنان مخفی بماند و حالا لقب پایتخت جدید اروپایی در سال 2019 را یدک می کشد.

فدریکو اسکارچیلی، عکاس ایتالیایی، برای کشف ناشناخته ها و فرهنگ کشورش به گوشه گوشه این سرزمین سفر می نماید. او مجذوب سنگ ها و ساختمان هایی شده که به تازگی دیده است. منطقه مشهور ساسی دی ماترا، که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، یکی از این مکان ها است و فدریکو را وادار نموده به باسیلیکاتا (Basilicata) برود.

او می گوید:

همان طور که مشغول راه رفتن در ساسی بودم، حس کردم که در شهر روشنایی قدم می زنم. معماری اینجا سنگی است و انگار با خلق شعله های خیره کننده، نور خورشید را منعکس می نماید. این پدیده وسوسه ام کرد تا این نیروی درخشان بی سرانجام را که هیچ جای دیگری ندیده بودم، در عکس هایم ثبت کنم.

تمام پروژه های عکاسی اخیرم، با سنگ های قرمز رنگ و نوعی معنویت ارتباط داشتند. حس می کنم این روزها معنویت در جهان کم شده است و دلم می خواهد آن را با عکس هایم، به جهان برگردانم.

به همین دلیل است که او روی ماترا متمرکز شد؛ شهری که هم زیبا بود و هم معنویت داشت. جالب است بدانید مل گیبسون در سال 2004 فیلم مصائب مسیح را در این شهر فیلم برداری کرد.

یکی دیگر از موضوع های مورد علاقه فدریکو، صومعه های سیسترسی (Cistercian) در ناحیه لاتزیو است که مدت زیادی در آن وقت گذرانده است.

داخل صومعه ها، سنگ نماد سادگی است، چیزی که راهبان را جذب می کرد و به شدت دوستش داشتند؛ اما سنگ همچنین نیرویی قدرتمند و مقاوم را به ذهن می آورد.

با توجه به این که تمام صومعه هایی که او از آن ها عکاسی نموده، در قرن سیزدم ساخته شده اند، باید بگوییم در این مورد کاملا حق دارد.

فدریکو که در انستیتوی طراحی اروپا، در رم، درس خوانده و حالا همان جا تدریس می نماید، برای اولین بار در سال 2010 در سفر تک نفره اش به استرالیا دوربین به دست گرفت تا خاطراتش را ثبت کند. آنجا بود که یک عکاس حرفه ای را ملاقات کرد که با او همسفر شد و جهت امروزش را به او نشان داد. فدریکو هنوز هم از او به عنوان بزرگ ترین راهنمایش یاد می نماید.

در این سال ها، او از جاهای زیادی عکاسی نموده؛ از هند پهناور تا هلند در اروپا؛ اما اگر از او بپرسید کجا را بیشتر دوست داشته، ایتالیا را اسم خواهد برد، همواره ایتالیا رتبه اول را برای او دارد.

هر چه بیشتر سفر می کنم، بیشتر عاشق این کشور می شوم. فعلا قصد دارم تمام تمرکزم روی ایتالیا باشد، زیرا می خواهم جادوی این مکان خارق العاده را به دیگران انتقال دهم.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 564

به "ماترای ایتالیا، پایتخت جدید اروپایی در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماترای ایتالیا، پایتخت جدید اروپایی در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید