محکومیت قاتل فلوید به 22 سال زندان

به گزارش تاورنا، گروه دنیا، پایان بعد از گذشت 13 ماه از قتل جورج فلوید که به خاطر فشرده شدن گلویش زیر زانوی درک شووین افسر سفیدپوست امریکایی جان خود را از دست داد، قاضی دادگاه رأی به محکومیت این افسر خاطی داد و او را به تحمل 22 سال و 6 ماه زندان محکوم کرد.

محکومیت قاتل فلوید به 22 سال زندان

به گزارش رویترز، کیت الیسون، دادستان کل ایالت مینه سوتا که مسئول رسیدگی به پرونده قتل فلوید بود، به خبرنگاران گفت: این حکم طولانی ترین محکومیتی است که تا کنون در خصوص یک افسر پلیس صادر شده است. به گفته او، در تاریخ دادستانی امریکا همواره پیگرد مأموران پلیس امری نادر بوده است. او همچنین تأکید کرد: مجازات معین شده امروز، لحظه ای برای پاسخگویی واقعی در راستا عدالت است. او از تمامی مسئولان اجرای قانون در امریکا خواست این لحظه را درک نموده و از آن برای اصلاح ساختارها استفاده نمایند.

در کاخ سفید هم جو بایدن، در تماسی با خانواده جورج فلوید این حکم را مناسب توصیف کرد. اما خانواده فلوید با او هم عقیده نیستند. رادنی، برادر فلوید این حکم را تأسف برانگیز خواند. راندون ویلیامز، برادرزاده فلوید نیز وقتی از دادگاه خارج شد، گفت: این ما هستیم که به حبس ابد محکوم شدیم. زیرا دیگر نمی توانیم جورج را ببینیم. با این حال پیتر کاهیل، قاضی پرونده، ضمن ابراز تأثر و همدردی با خانواده فلوید، گفت: من نمی توانم حکم خودم را بر اساس افکار عمومی که از این رویداد جریحه دار شدند، بدهم. او در حالی این حکم را داد که دختر کوچک جورج فلوید، در ویدیویی در دادگاه تأثر همه را برانگیخت. او برای همه تعریف کرد که پدرش چگونه به او یاری می کرد تا دندان هایش را مسواک کند. شووین، افسر خاطی نیز در این جلسه دادگاه خیلی کوتاه سخن گفت و بدون آنکه بابت کاری که نموده است، عذرخواهی کند، خطاب به خانواده فلوید گفت: می خواهم به خانواده فلوید تسلیت بگویم. امیدوارم همه چیز به شما آرامش خاطر دهد.

اما آیا این حکم چه کم و چه به عدالت باشد، می تواند قوانین را برای همواره به نفع سیاه پوستان و رنگین پوستان امریکا تغییر دهد؟ روزنامه یو اس ای تودی در تحلیلی معتقد است بله تا حدودی ممکن است. زیرا برای اولین بار در تاریخ قضایی امریکا مردم این کشور مشاهده کردند که دادستانی در قتل یک رنگین پوست به دست پلیس سفیدپوست با قاطعیت عمل می نماید. علاوه بر این، دولت های ایالتی و فدرال هم در حال رسیدگی به تخلفات سیستماتیک در اداره پلیس امریکا هستند. علاوه بر این در این پرونده مردم شاهد شهادت دادن شماری از نیروهای سفیدپوست پلیس علیه افسر خاطی بودند. بنابراین همین که امریکا نشان می دهد می تواند یک افسر پلیس را بابت کاری که نموده است مجازات کند، خود بی سابقه و گامی ولو کوچک در راستا عدالت است. این مجازات می تواند مانع به وجود آمدن درک شووینی دیگر در امریکا گردد که به خود حق می دهد زانو بر گلوی فردی بگذارد که تصور می گردد خاطی است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1701

به "محکومیت قاتل فلوید به 22 سال زندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت قاتل فلوید به 22 سال زندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید