معرفی 9 بازی انحصاری برتر برای iOS

به گزارش تاورنا، اگر از کاربران گوشی ها و تبلت های اپل هستید، این مطلب به طور اختصاصی برای شما نوشته شده است چرا که قصد داریم در آن به معرفی 9 بازی برتر برای سیستم عامل های iOS و iPadOS بپردازیم.

معرفی 9 بازی انحصاری برتر برای iOS

از زمانی که اپل توانست با عرضه سیستم عامل و گوشی های محبوب خود، توجه میلیون ها کاربر از سراسر دنیا را به خود جلب کند، توسعه دهندگان زیست بوم این شرکت را بستری مناسب برای کسب عایدی دیدند و تصمیم گرفتند بازی ها و اپلیکیشن های زیادی را برای آن طراحی نمایند. زیست بوم اپل آنقدر مورد توجه توسعه دهندگان نهاده شد که در بسیاری مواقع، بازی های خوب را در ابتدا برای iOS و سپس برای اندروید در دسترس قرار می دادند.

البته الان شرایط تقریبا بین دو پلتفرم برابر شده اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که سیستم عامل iOS و البته iPadOS، پر شده اند از بازی های مجذوب کننده و سرگرم نماینده که در زمینه های مختلف می توانند کاربران را به وجد بیاورند. از گذشته تا به امروز، خبرنگاران مگ سعی نموده به طور منظم، برترین بازی ها را برای موبایل به کاربران معرفی کند؛ بسیاری از آن بازی ها برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس قرار داشتند و دارند اما در این مطلب، بازی ها (نه تمام آن ها) به طور اختصاصی برای سیستم عامل های اپل طراحی شده اند. بنابراین خیلی به کار کاربران اندرویدی نخواهد آمد.

این 9 بازی مجذوب کننده iOS که قصد داریم در این مطلب به معرفی آن ها بپردازیم عبارت اند از:

  1. Oceanhorn 2
  2. FTL: Faster Than Light
  3. Grindstone
  4. Tiny Wings
  5. Death Hall

  6. Painty

  7. MobDEVICE 6

  8. Ridiculous Fishing

  9. Pigeon Wings Strike

1. Oceanhorn 2

سازنده و ناشر: Cornfox & Brothers Ltd

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm یک بازی نقش آفرینی عالی با تلفیقی از المان های ماجراجویی است که با چیزی در حدود 30 ساعت فرایند داستانی مجذوب کننده می تواند شما را حسابی سرگرم کند. البته این بازی فقط برای iOS در دسترس قرار ندارد، بلکه کاربران مک، آیپد و حتی تلویزیون های اپل هم می توانند به لطف سرویس اپل آرکید، تجربه این بازی مجذوب کننده را داشته باشند.

بازی فرایند داستانی بسیار مجذوب کنندهی دارد که در طول 30 ساعت، قطعا می تواند شما را سر جایتان میخکوب نگه دارد. شخصیت پردازی و روایت داستانی این بازی آنقدر خوب است که در همان چند ساعت تجربه نخست، متوجه می شوید که کاملا در حد و میزان های بازی های بزرگی که برای کنسول یا PC طراحی می شوند ظاهر شده است.

در این بازی شما درون سرزمینی قرار دارید که به وسیله مزمروث و ارتش تاریکی اش مورد حمله قرار می گیرد. شما مثل بسیاری از بازی های دیگر در این سبک، نقش قهرمان این سرزمین را بر عهده دارید و باید جلوی این افراد را بگیرید. کاری که شما باید انجام دهید این است که نشانه های مقدس را یافته و به صاحب اصلی آن بازگردانید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود مزمروث را شکست دهید و آرامش را به سرزمین گایا برگردانید.

تمام کاراکترهای درون بازی، پس زمینه داستانی و شخصیت پردازی خاص خود را دارند که این بخش آنقدر خوب طراحی شده، شما می توانید خیلی واضح با تمام الگوهای رفتاری آن ها آشنا شوید که این، برای یک بازی با المان نقش آفرینی فوق العاده مهم و لازم است. از جمله قابلیت های خوب این بازی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرایند داستانی بسیار زیبا و مجذوب کننده
  • صداگذاری عالی
  • جلوه های بصری عالی
  • تنوع مبارزات و باس ها
  • و…

2. FTL: Faster Than Light

سازنده و ناشر: Subset Games

سال انتشار: 2012 / قیمت: 10 دلار

بازی دوم، خیلی هم انحصاری نیست چون برای بسیاری از پلتفرم های محبوب از جمله ویندوز، لینوکس و مک در دسترس واقع شده است. این بازی بسیار خلاقانه که نخستین بار در سال 2012 منتشر شد، یک سبک بازی بسیار خاصی دارد که بسیاری از کاربران بلافاصله بعد از تجربه بازی، عاشقش می شوند.

یکی از دلایلی هم که باعث شده این بازی به یکی از برترین عناوین سبک خود در پلتفرم های مختلف از جمله iOS تبدیل شود، طرحی خاص و بعلاوه موسیقی متن فوق العاده ای است که دارد. البته این موسیقی متن مجذوب کننده، در کنار گیم پلی فوق العاده، المان استراتژیک و چالش برانگیز و داستانی گیرا و مجذوب کننده توانسته تا این میزان در جلب رضایت مردم تأثیرگذار باشد، خصوصا اینکه فضایی علمی تخیلی به آن احاطه دارد.

در این بازی شما شاهد داستان فضاپیمایی با نام FTL هستید که از نور هم سریع تر حرکت می نماید. این موضوع از نام خود بازی هم کاملا پیداست. کاری که شما باید انجام دهید این است که به عنوان کاپیتان این فضاپیما، باید شرایط اطراف خود را کنترل نموده و اوضاع را سر و سامان ببخشید. شما باید تجهیزات نظامی لازم را برای شکست دادن دشمنان انتخاب کنید و سفینه را به موقع تعمیر کنید تا بتواند به حرکت در کیهان ادامه دهد. اگر به بازی هایی در این سبک علاقه مند هستید، پیشنهاد می شود حتما این بازی را که کم حجم هست دانلود و تجربه کنید.

3. Grindstone

سازنده و ناشر: Capybara Games

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

Grindstone یک بازی آرکید فوق العاده مهیج و پرطرفدار است که برای iOS در دسترس واقع شده است. این بازی که که در سبک Matching طراحی شده، می تواند به لطف گیم پلی مجذوب کنندهی که دارد، ساعت ها شما را به خود مشغول کند. این بازی در نگاه نخست شاید ساده به نظر برسد، اما در باطن خود، ایده های فوق العاده مجذوب کنندهی دارد که این ایده ها در فرایند بازی هم خود را نشان می دهند.

در جریان این بازی شما نقش یک معدنچی را بر عهده می گیرید که وظیفه تان، استخراج سنگ های قیمتی است. اما استخراج این سنگ های قیمتی قطعا با دردسرها و چالش های خاص خود همراه است. وقتی به اعماق معادن می رسید، دیگر فقط استخراج سنگ نیست، بلکه باید با انواع و اقسام هیولاها و موجودات ترسناک هم مبارزه کنید. این موجودات، منتظر معدنچی هایی هستند که جز ابزار کند و کاو، هیچ چیز دیگری برای دفاع از خود ندارند. بنابراین قطعا تقابل با آن ها می تواند لحظات نفس گیری را برایتان رقم بزند.

در این راستا سخت، پازل های زیادی وجود دارند که باید یکی پس از دیگری آن ها را پشت سر بگذارید. این بازی حدودا 250 مرحله گوناگون دارد که در هر یک از آن ها، شما با چالش های مختلفی روبرو می شوید. اگر به بازی های سبک پازل و معمایی علاقه مند هستید، تجربه این بازی مهیج و مجذوب کننده را حتما به شما پیشنهاد می کنیم.

4. Tiny Wings

سازنده و ناشر: Andreas Illiger

سال انتشار: 2011 / قیمت: رایگان

یک بازی بسیار جالب با طراحی گرافیکی منحصربفرد و مجذوب کننده که در آن، شما یک پرنده با بال های کوچکی هستید که در سرزمینی با تپه های بلند و رنگارنگ پرواز می نماید. البته این پرنده کوچک، بال پریدن ندارد و باید با سراشیبی های تند تپه ها همراه شود تا بتواند حتی شده اندکی در آسمان بماند و اوج بگیرد.

این بازی بیشتر برای گذران وقت طراحی شده و داستان یا راستا خاصی را دنبال نمی نماید. جز اینکه این پرنده کوچک، رویای پرواز کردن را در سر می پروراند و شما هم باید در این راستا به او یاری کنید. این بازی گرافیک خوبی دارد، امکان انجام آن به دو صورت Day trip و Flight school فراهم است، امکان نصف کردن صفحه برای انجام بازی چندنفره وجود دارد، از iCloud پشتیبانی می نماید، این امکان را به شما می دهد تا با پرندگان مختلف بازی کنید و بسیاری موارد مختلف دیگر که می توانند تجربه انجام این بازی را برایتان دوچندان کند.

5. Death Hall

سازنده و ناشر: Thomas Janson

سال انتشار: 2019 / قیمت: 3 دلار

Death Hall یک بازی در سبک پلتفرم سخت است که فقط یک نفر آن هم با نام توماس جانسون، فرایند ساخت آن را بر عهده داشت. شاید باور نکنید اما همین یک نفر توانسته عنوانی را خلق کند که از خیلی جهات می تواند شما را به وجد بیاورد. بازی که با قیمت 3 دلار در اپ استور اپل در دسترس واقع شده است و توانسته امتیاز خوب 4.2 را هم کسب کند.

این بازی بسیار سخت است، به این صورت که شاید اواسط بازی نتوانید اصلا از پس چالش های سخت آن بر بیایید. اما با اصرار و تداوم می توانید از پس آن بر بیایید. اگر این کار را انجام دهید، قطعا به وجد خواهید آمد و لحظه شماری می کنید تا مراحل بعدی شروع شوند.

اگر در پی این هستید که توانایی های خود را به چالش بکشید، حتما پیشنهاد می شود این بازی را دانلود و تجربه کنید چون قطعا لحظات خوشی را برایتان به ارمغان می آورد.

6. Painty Mob

سازنده: Flee Punk / ناشر: Devolver Digital

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

بازی Painty Mob همانطور که از نامش پیداست، شما را به دنیای رنگ ها می برد. اما آنطور که انتظار دارید نیست. یعنی در بسیاری از بازی هایی که با رنگ سر و کار دارند، شما در این بازی نقاشی نمی کنید، رنگ ها را با هم ترکیب نمی کنید یا با آن ها بازی نمی کنید، بلکه باید روی شهفرایندان رنگ بریزید.

البته در نگاه نخست شاید این کار مردم آزاری به نظر برسد اما حقیقت چیز دیگری است. غمگین بودن مردم شهر، نشان از حالت سیاه و سفید و ناراحت آن ها دارد. شما باید با رنگ ریختن روی آن ها، حس و حال شان را رنگی کنید تا آن ها شادمان و شاد شوند.

شما با این کار اجازه نمی دهید نیروی تاریک خشم، شهرتان را احاطه کند. به نوعی با پاشیدن رنگ روی سر مردم دارید با حس غم و اندوه آن ها مبارزه می کنید. اگر این ایده برایتان مجذوب کننده بود، پیشنهاد می شود حتما این بازی را تجربه کنید چون قطعا به شما خوش خواهد گذشت.

7. DEVICE 6

سازنده و ناشر: Simogo

سال انتشار: 2013 / قیمت: 4 دلار

DEVICE 6 یک بازی سورئال فوق العاده مهیج و دلهره آور از استودیو سیموگو است که می توانیم ادعا کنیم اگر عاشق بازی های معمایی هستید، شما را به وجد خواهد آورد. خصوصا اگر بازی های دیگر این استودیو نظیر Year Walk را تجربه نموده باشید.

در این بازی، روایت داستان به وسیله کلماتی که برایتان به نمایش گذاشته می شود، پیش می رود. شما در هر مرحله از بازی باید این نوشته ها را با دقت بخوانید و سعی کنید معماهای بازی را حل کنید. اما این معماها اصلا ساده نیستند و کاملا بر اساس داستان ترسناک و دلهره آور بازی پیش می فرایند.

داستان بازی در رابطه با دختری به نام آنا است که درون یک قلعه در جزیره ای دورافتاده بیدار می شود و اصلا هیچ ایده ای ندارید که چرا و چگونه سر از اینجا درآورده اید. در کنار او هم اگر نخواهیم بگوییم ترسناک، یک عروسک عجیب و غریب واقع شده است که شاید بتوانید با استفاده از آن، به یک سری سرنخ برسید. می گوییم شاید چون قصد نداریم فرایند داستان را برایتان فاش کنیم.

کاری که شما باید انجام دهید این است که متن ها را بخوانید و بتوانید بفهمید آنا چگونه از این قلعه سر درآورده است. بازی فرایند هیجان انگیزی دارد که پیشنهاد می کنیم حتما آن را تجربه کنید.

8. Ridiculous Fishing

سازنده و ناشر: Vlambeer

سال انتشار: 2021 / قیمت: رایگان

Ridiculous Fishing که در بین گیمرهای ایرانی با نام ماهیگیری مضحک شناخته می شود، یک بازی نسبتا جالب برای iOS به شمار میرود که گیم پلی کاملا ساده ای دارد؛ قلاب را به آب بیندازید اما مراقب باشید که قلاب به ماهی ها برخورد نکند. حال این پرسش به وجود می آید که چرا نباید قلاب به ماهی ها برخورد کند؟

وقتی قلاب به بدن ماهی برخورد می نماید، به سطح آب باز می شود. با این اتفاق، شما باید دقیقا برعکس کاری که قبلا انجام دادید را انجام دهید و تا جایی که می توانید، هنگام بالا آمدن قلاب، ماهی بگیرید. این کار را هم با تکان دادن گوشی باید انجام دهید. وقتی هم ماهی ها سر از آب بیرون می آورند یا بالا و پایین می پرند، شما این فرصت را دارید که به آن ها شلیک کنید. هرچه سریع تر باشید، امتیاز بیشتری می گیرید و با امتیاز بیشتر هم می توانید آیتم های بهتر نظیر قلاب ماهیگیری بخرید.

نمی توانیم بگوییم بازی خیلی مجذوب کننده و مهیج است اما می تواند برای گذراندن وقت، عنوان مناسبی باشد.

9. Pigeon Wings Strike

سازنده و ناشر: Ignacio Schiefelbein

سال انتشار: 2019 / قیمت: رایگان

آخرین بازی مخصوص iOS این فهرست، ظاهری ساده و بچگانه دارد اما ایده ای ناب و بسیار مجذوب کننده در ساخت آن بکار گرفته شده است. در این بازی شما در نقش یک کبوتر ظاهر می شوید که از قضا خلبانی بلد است و سوار بر یک هواپیما، به دل دشمن می زند.

آنچه که باعث شده این بازی مجذوب کنندهیت بالایی داشته باشد این است که می توانید به صورت رقابتی و با دوستان خود هم آن را تجربه کنید. اما متأسفانه دوستان تان باید حتما پیشتان باشند چون امکان انجام این بازی در این حالت فقط به صورت محلی فراهم است. بنابراین Pigeon Wings Strike می تواند برای جمع های محبت آمیز، گزینه مجذوب کنندهی باشد.

اگر شما هم بازی یا بازی های دیگری می شناسید که برای iOS در دسترس قرار دارند، لطفاً نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. البته قطعا بازی های بسیار زیادی می توانستند در این فهرست جای بگیرند اما سعی کردیم آن را خلاصه نگه داریم.

منبع: PocketGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2101

به "معرفی 9 بازی انحصاری برتر برای iOS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 9 بازی انحصاری برتر برای iOS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید