تور دوحه: همکاری های علمی ایران و قطر افزایش می یابد

به گزارش تاورنا، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم: با امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران و قطر در سفر اخیر رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران به قطر، توسعه روابط علمی و تحقیقاتی دو کشور وارد مرحله جدیدی شد.

تور دوحه: همکاری های علمی ایران و قطر افزایش می یابد

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سالار آملی با اعلام این خبر گفت: در این یادداشت تفاهم که میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش عالی قطر منعقد شده است، رعایت برابری و احترام به منافع و قوانین مشترک دو کشور از اصول زیربنایی اعلام شده و بر تطابق همکاری های اجرا شده با رعایت قوانین مالکیت فکری، قوانین دو کشور و قوانین بین المللی تأکید شده است.

وی اضافه نمود: بر اساس این سند همکاری، دو کشور از ایجاد قواعد پذیرش مدارک دانشگاهی و تبادل گواهی نامه های صادر از مؤسسات علمی حمایت می نمایند.

سالار آملی اضافه نمود: در این یادداشت تفاهم، حمایت از تبادل و اشتراک گذاری منابع علمی و مدارک در مورد تمدن، فرهنگ و هنر دو کشور برای انعکاس در متون درسی و دانشگاهی یکی از زمینه های همکاری علمی فرهنگی ایران و قطر ذکر شده است.

وی گفت: بر اساس این یادداشت تفاهم، کیفیت و اعتبارسنجی در آموزش عالی، برنامه های آموزشی پیشرفته، مدیریت تحقیقات علمی در جامعه دانشگاهی و آموزش و نظارت بر تحقیقات دانشجویان، اولویت دولت های ایران و قطر همکاری های علمی مشترک است.

سالار آملی اضافه نمود: حضور اعضای هیئت علمی و محققان دو کشور در مراکز دانشگاهی یکدیگر، تبادل اطلاعات علمی و تحقیقاتی، برگزاری سمینار ها و همایش های علمی، برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک، پذیرش دانشجویان مقاطع تحصیلی در دانشگا های دو طرف، استفاده از ظرفیت علمی اعضای هیئت علمی دو طرف در دوره های تحصیلات تکمیلی و ایجاد فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی بین مراکز دانشگاهی دو کشور از محور های مهم این تفاهم نامه است.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: بر اساس مفاد این یادداشت تفاهم، ایران از توسعه زبان عربی در نظام آموزشی خود و کشور قطر از توسعه زبان فارسی در نظام آموزش خود حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2021

به "تور دوحه: همکاری های علمی ایران و قطر افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دوحه: همکاری های علمی ایران و قطر افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید