هنر در کشورهای عربی

به گزارش تاورنا، جذب گردشگران بیشتر با جاذبه های هنری در یکی از کشورهای عربی!

شاید متعجب شوید، اگر متوجه شوید یکی از کشورهایی که امروزه اهتمام زیادی بر روی مبحث فرهنگ و هنر قائل شده و بودجه زیادی را برای بسط و توسعه آن در سرزمینش اختصاص می دهد، کشور بحرین باشد. این کشور با توجه به شاخصه ها و ابعاد مختلف فرهنگ و هنر در کشورش و برپایی نمایشگاه و گالری هایی در این حوزه افراد مستعد بیشتری را جذب و توانسته علاقه مندان زیادی را از سراسر دنیا برای بازدید این آثار به کشورش دعوت کند. با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از این مراکز آشنا شوید.

هنر در کشورهای عربی

گالری Nadine

این گالری که به وسیله نادین الشیخ اداره می گردد، بستری برای هنرمندان مستعد محلی و بین المللی فراهم می سازد. این گالری شامل آثار مختلفی هنری و نیز میزبان مجموعه ای از کارگاه های هنری و کلاس های عکسبرداری است و بدین ترتیب به تشویق جامعه محلی می پردازد تا درگیر هنر شوند و در این میان، هنرمندان نیز بتوانند با یکدیگر دیدار داشته باشند. گالری نادین بعلاوه میزبان نمایشگاه سالیانه زنان هنرمند بحرینی است که تعدادی از هنرمندان شاخص محلی هر سال آثار خود را پیرامون موضوعی خاص در آن به نمایش می گذارند. هنرمندانی که تا به امروز در این در این گالری حضور داشته اند، شامل عزیزه سلمان (Aziza Salmon)، Maysa Althawadi، Jeffly Gabriela Molina و Nouf Al Riffaie می باشند.

گالری نادین، ساختمان 471، جاده 3209، بلوک 332، ماهوز، بحرین

گالری هنر عربی

گالری هنر عربی در وهله اول آثار هنری آنتیک خاورمیانه ای را به نمایش عمومی می گذارد و بیش از چهل سال سابقه دارد. این گالری به خاطر داشتن مجموعه های بزرگی از لیتوگراف های قرن 19 که به وسیله دیوید رابرتس، پدید آورده شده اند و همینطور نقاشی های رنگی هنرمند Wahab Al Kooheji که صحنه های زندگی روزانه در بحرین را ترسیم می کنند، و نیز نمایش نقشه های عربی باستانی معروفیت دارد. این گالری بعلاوه دارای مجموعه بزرگی از پرده های ابریشمی، آثار هنری اصیل و نیز کپی است که بازدیدکنندگان علاقه مند می توانند آنها را خریداری نموده و با آثار بحرینی به تزئین خانه های خود بپردازند.

گالری هنر عربی، ساختمان 182، جاده 3703، بلوک 337، عدلیه، بحرین

حمله هنری

وزارت فرهنگ بحرین سال 2014 را سال هنر خاطرنشان کرد و انتها هفته هر ماه، خیابان های باب البحرین، شاهد بازار حمله هنری است. هنرمندان محلی این شانس را دارند که در این بازار آثار خود را به نمایش بگذارند و خود را به عنوان هنرمندان بااستعداد به دیگران معرفی کنند و بعلاوه جامعه محلی را ترغیب کنند تا استعداد خود را در عرصه هنر بیازمایند. نمایشگاه های عمومی دارای نقاشی، عکس و مجسمه هستند که رهگذران از تماشا آنها لذت می برند و می توانند آنها را خریداری بکنند. در این بازار نوای موسیقی زنده نیز به گوش می رسد و برای بازدیدکنندگان، تفریح های زیادی تدارک دیده شده اند و در عین حال، غذاهای خیابانی محلی، خاطره تماشای فعالیت ه ای هنری و فرهنگی بحرینی را تکمیل می کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 1999

به "هنر در کشورهای عربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنر در کشورهای عربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید