کاخ بزرگ بانکوک کجاست؟

به گزارش تاورنا، کاخ بزرگ بانکوک (بانکوک Grand Palace) از جمله شلوغ ترین جاهای دیدنی شهر بانکوک در تایلند به شمار می رود که همه روزه گردشگران بسیار زیادی را از نقاط مختلف دنیا به خودش جذب می نماید و تاریخ و فرهنگ تایلندی را برای آن ها در معرض نمایش قرار می دهد.

کاخ بزرگ بانکوک کجاست؟

این کاخ حدود 2.35 میلیون فوت مربع مساحت دارد و در مرکز شهر بانکوک قرار گرفته است و از آن به عنوان زادگاه این شهر یاد می نمایند و همین نیز سبب شده تا افراد بسیار زیادی همه روز از آن بازدید نمایند و به تماشای آن بنشینند. بودای زمرد (Emerald Buddha) نیز که درون این کاخ قرار گرفته است به عنوان مهم ترین تصویر بودا در تایلند شناخته می گردد. در ادامه همراه با ما باشید.

تاریخچه کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ بانکوک همچون امروز تاثیرگذار و چشم گیر نبوده است و زمانی که شاه راما اول ساخت این کاخ را در سال 1782 میلادی آغاز نموده بود، مجبور بود تا از چوب و هر چیزی در این اطراف به عنوان مصالح استفاده کند. در نهایت نیز آجرهایی از ویرانه های آیوتایا (Ayutthaya) جمع آوری شد و به وسیله رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River) به اینجا آورده شد تا در ساخت کاخ از آن ها استفاده گردد. مرکز سابق آیوتایا در سال 1767 میلادی در جریان جنگ با برمه غارت شده بود.

برای رسیدن این آجرها به محل ساخت و ساز نیز کانال ها و نهرهایی حفر شد که علاوه بر این نیز به منظور حفاظت از این جزیره و شهر مورد استفاده قرار می گرفتند، شهری که مرکز نو کشور بوده است. نقشه آن ها به خوبی جواب داد و آن ها دیگر مجبور نبودند تا مرکز خود را تغییر بدهند. امروزه نیز بانکوک به عنوان مرکز تایلند 10.5 میلیون نفر جمعیت را درون خودش جای داده است.

در طی ساخت و ساز نیز از پلان طبقه و طرح بندی کاخ بزرگ در آیوتایا برای ساخت این کاخ تازه الهام گرفته شده بود که در زمان آن ها صرفه جویی نموده بود. شاه راما اول توانست پس از دو ماه از آغاز ساخت و ساز در این کاخ تازه ساکن گردد.

در طی سال ها نیز مصالحی که با عجله جمع آوری شده بودند با مصالح و سنگ های تراشیده شده جایگزین شدند. بودای زمرد که به عنوان محافظ تایلند شناخته می گردد، درون کلیسای سلطنتی شاه قرار گرفته است که امروزه از آن به عنوان Wat Phra Kaew یاد می نمایند. جالب اینجاست که دو لباس از سه لباس طلایی که روی بودای زمرد پوشیده شده بودند، به وسیله خود پادشاه رامای اول ساخته شدند. معمولا نیز این لباس طلایی مجسمه به وسیله پادشاه تایلند به صورت فصلی تعویض می گردد.

دسترسی به کاخ بزرگ بانکوک

گاهی اوقات خیابان های شهر بانکوک بسیار شلوغ هستند و رسیدن به کاخ بزرگ ممکن است خسته نماینده به نظر برسد و از همین رو، می تواند با استفاده از قایق تاکسی ها که نسبتا مقرون به صرفه نیز هستند، به وسیله رودخانه به کاخ بزرگ دسترسی داشته باشید. با این کار نیز می توانید شاهد مناظری بسیار زیبا و تماشایی در مسیر رودخانه باشید.

ورودی اغلب معابد در تایلند رایگان است اما برای اینکه گردشگران و بازتماشامایندگان بتوانند وارد کاخ بزرگ بانکوک شوند، باید حدود 500 بات تایلند معادل 16 دلار را برای هر نفر پرداخت نمایند. اما از خود تایلندی ها برای ورود به این مکان هیچ هزینه ای گرفته نمی گردد.

جاهای تماشای اطراف کاخ بزرگ تایلند

کاخ بزرگ یکی از جاهای تماشای برجسته تایلند به شمار می رود که در اطراف آن نیز جاهای تماشای مختلفی قرار دارند که می توانید از آن ها نیز تماشا کنید. یکی از این جاهای تماشای نیز وات فو (Wat Pho) نام دارد که در جنوب کاخ بزرگ قرار گرفته است و بزرگترین مجموعه تصاویر و مجسمه های بودا در کل تایلند را در اختیار دارد.

در میان آن ها نیز بودای خوابیده ای به طول 46 متر دیده می گردد که بسیار تماشایی و حیرت انگیز است. اینجا برترین مکان برای یادگیری یا تجربه ماساژ سنتی تایلندی به شمار می رود که تجربه آن می تواند برای شما بسیار جالب توجه و آرامش بخش باشد.

در شمال کاخ بزرگ بانکوک نیز معبد Wat Mahathat قرار گرفته است که یکی از قدیمی ترین معابد شهر به شمار می رود و به عنوان یک مرکز مهم مراقبه ویپاسانا نیز محسوب می گردد که افراد بسیاری زیادی برای خرید طلسم و افسون به اینجا می آیند.

با حدود 25 دقیقه پیاده روی به سمت شمال کاخ بزرگ بانکوک نیز می توان از منطقه گردشگری بسیار شلوغ Khao San Road نیز تماشا کرد. این محله در کنار Soi Rambuttri به عنوان مرکزی شلوغ برای کافه ها، بارها و رستوران های مقرون به صرفه قیمت شناخته می شوند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 26 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2173

به "کاخ بزرگ بانکوک کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ بزرگ بانکوک کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید