آب بندی نمای ساختمان در فصل زمستان

به گزارش تاورنا، آب بندی نمای ساختمان یک راه چاره برای ایمن سازی نمای ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی می باشد. وجود رطوبت، آب باران، برف باعث تخریب سطح نما می گردد. شرکت های معتبر خدمات نمای ساختمانی از مواد آب بندی برای سفت و محکم کردن پوشش نمای ساختمانی استفاده می نمایند. اما برای دوام، صرفه جویی در مصرف انرژی، جهت کاهش نفوذ پذیری نما انجام آب بندی نمای ساختمان برترین گزینه خواهد بود. اگر بنابر هر دلیلی درز یا ترکی بر روی سطح نما ظاهر شد، باید به وسیله نیروهای ماهر در بخش آب بندی نما پوشانده گردد تا جلوی ورود آب به داخل ساختمان گرفته گردد. امروزه روش استفاده از طناب، بدون داربست برای کار در ارتفاع برترین گزینه خواهد بود. در ادامه مطالب با ما همراه شوید.

آب بندی نمای ساختمان در فصل زمستان

آب بندی نما با کدام روش بهتر است؟

بنابر تجربیات چندین ساله ای که شرکت های معتبر خدمات نمای ساختمانی کسب نمودند. هر شیوه اجرایی که بالاترین سطح ایمنی، سرعت عمل و کیفیت، هزینه منطقی و مناسب تری داشته باشد را می توانید برای اجرای صحیح آب بندی نما ساختمانی به کار ببرید.

در این بین شیوه اجرایی از روش استفاده از طناب و بدون داربست برترین حالت می باشد.امروزه با توجه به ساخت و ساز های زیادی که در سراسر جهان اتفاق می افتد. احتیاج کارگران متخصص و با تجربه به استفاده از طناب و بدون داربست افزایش می یابد. زیرا در بیشتر موارد برای دسترسی آسان به دورترین نقاط در ساختمان های مرتفع به کارگیری از طناب برترین گزینه خواهد بود.

استفاده از طناب دارای مزایای زیادی است. زیرا خطرات به کارگیری، نصب، برداشت داربست را ندارد. از جهتی دیگر با صرفه جویی در زمان و هزینه ها همراه خواهد بود. استفاده از طناب، دست و پاگیر نیست. فضای محدودی را اشغال خواهد نمود.

آب بندی نما چگونه انجام می شود؟

برای اجرای آب بندی نما به شیوه کار در ارتفاع با طناب، باید بام ساختمان به زیرساختی با توان تحمل وزن مجری کار مجهز باشد. تا از آن برای بستن طناب ها استفاده شود. به عنوان مثال: کانال کولر، پایه هواساز و اتاق آسانسور از مواردی است که به این منظور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اگر از این شیوه استفاده نشد، می توان از داربست برای آب بندی نمای ساختمان بهره ببرید.

آب بندی نمای سنگ، سیمان، آجر

درفصول پربارش سال مانند پاییز و زمستان به دلیل سردی هوا، بارش های مکرر، خطر یخ زدگی ،اجرای عملیات آب بندی نما امری ضروری و حیاتی خواهد بود.

اما با توجه به خاصیت غیرصیقلی و متخلل بودن سطوح سنگ، سیمان، آجر مواد آب بندی مانند :نانو ،رزین، عایق دوجزیی، z90، مایع های پلیمری شفاف برای همه این سطوح قابل استفاده خواهد بود.

اما براساس تجربیات کاری متخصصان در بخش عایق کاری نما دلیل اصلی بروز مشکل در این گونه از نما وجود ترک روی سطح، جذب آب بالای سطح، از بین رفتن بندکشی می باشد.

نیروهای ماهر و با تجربه آموزش دیده در بخش کار در ارتفاع برای آب بندی این سطوح ابتدا تمام ترک های نما را پر نموده، تمامی بندکشی ها را ترمیم و درآخر ماده آب بندی انتخاب شده را برروی سطح اعمال می نمایند.

تعداد لایه مورد احتیاج اعمال شده از هر کدام از مواد، برای آب بندی سطح، به شکل مستقیم به شرایط نمای ساختمان بستگی دارد.

مواد نانو چه کاربردی دارد؟

مواد نانو، توانایی مناسب برای اجرا روی همه سطوح غیر صیقلی را دارا هستند. زمانی که مواد نانو به وسیله متخصصان در امر آب بندی نمای ساختمان برای سطوح استفاده می شوند. با نفوذ به عمق سطوح، آن را آب گریز نموده، مانع از جذب آب به وسیله سطح خواهد شد.

درضمن مواد نانو دارای خواصی است که از جذب گرد و خاک در نمای ساختمان جلوگیری به عمل می آورد.

مواد نانو باعث ایجاد خاصیت خود شستشو دهندگی سطح خواهد شد.

درضمن استفاده از نانو، نمای ساختمان را از ایجاد شوره حفظ خواهد نمود.

به کار بردن نانو هیچ تغییری در زیبایی سطح ایجاد نخواهد نمود. درضمن قیمت نانو در مقایسه با مواد آب بندی دیگر پایین تر می باشد.

نمای کامپوزیت

این نوع از نما به دلیل ارزان بودن و سرعت اجرا در بین مردم محبوب است. نمای کامپوزیت از ورق های فلزی ساخته شده است. برای پر کردن درز و شکاف این مدل از نما از چسب پلی اورتان استفاده می شود.

رزین ها چگونه عمل می نمایند؟

با استفاده از رزین، لایه ای روی سطوح ایجاد می شود.که سبب ضد آب شدن آن می شود. در نتیجه کپک و شوره بر روی سطوح ایجادنخواهد شد.

رزین ها در برابر شرایط جوی مقاومت بالایی دارند، تا خاتمه روی سطوح نما باقی خواهند ماند. خاصیت دیگر رزین براق کردن سطوح نما است.

موادپلیمری شفاف

این مواد خاصیت ضدآب نماینده برای نمای ساختمان دارند و مانند نانو و رزین عمل می نمایند.اما تغییری بر سطح به جا نخواهند گذاشت. درضمن عمر بالای 10 سال بر نما خواهندگذاشت.

چرا نمای ساختمانی در فصل سرد زمستان باید آب بندی شود؟

عدم نفوذ رطوبت: در شهرهای پر بارش کشور و یا در فصل سرد زمستان که بیشترین مقدار بارش را دارد ،برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ مانند: ورود و نفوذ آب به سطوح ساختمانی و ایجاد خسارت به درون و بیرون ساختمان باید کارآب بندی به شیوه صحیح به وسیله افراد متخصص صورت گیرد.

2-پیشگیری از شل شدن سنگ ها: در فصل سرد زمستان یا فصول پر بارش سال، نفوذ آب به درون سنگ های ساختمانی، باعث شل شدن و پرتاب آن ها از ارتفاعات می شود. این امر خطرات جانی و مالی برای افراد پایین ساختمان خواهد داشت. بنابراین با 2 عمل پیچ و رولپلاک سنگ نم و آب بندی نما ،جایگاه سنگ در نما را محکم و مقاوم کنید.

3-صرفه جویی در مصرف انرژی: با استفاده از عملیات آب بندی نما در فصول پر بارش سال و زمستان ،به نوعی از به هدر رفتن انرژی جلوگیری خواهیم کرد.

4-پیشگیری از شوره زدن نما و آلودگی آن: با آب بندی نمای ساختمانی از شوره زدن لای درز نما و سطوح آن جلوگیری خواهیم کرد و در واقع شکاف و درزها با مواد آب بندی پوشانده خواهد شد.

جمع بندی

آب بندی نمای ساختمان در مازندران و تهران و کرج و در همه فصول سال برای ایمن نگه داشتن ساختمان در برابر عوامل خارجی دارای اهمیت است. از این جهت شرکت های معتبر خدمات نما ساختمانی، برای آب بندی نمای ساختمانی از برترین مواد استفاده می نمایند. برای اجرای آب بندی از روش به کارگیری استفاده از طناب به جای داربست به دلیل سرعت بخشیدن در انجام کارها در ارتفاعات استفاده می شود .امروزه شرکت های نما ساختمانی معتبر از برترین ابزار استاندارد، مواد، نیروهای ماهر دوره دیده برای آب بندی نما استفاده می نمایند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 5 بهمن 1401 بروزرسانی: 5 بهمن 1401 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 2195

به "آب بندی نمای ساختمان در فصل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بندی نمای ساختمان در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید