شروع مرمت سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز طی هفته جاری

به گزارش تاورنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از شروع مرمت سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز طی هفته جاری اطلاع داد.

شروع مرمت سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز طی هفته جاری

به گزارش خبرنگاران، مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز مورخ 19 اردیبهشت 98 دچار حریق و دالان های میانی و سقط فروشان درگیر آتش سوزی شدند، این حریق به همت آتش نشانان تلاشگر در کم از 5 ساعت اطفا شده و مراحل رسیدگی به این بخش از بازار تاریخی تبریز بلافاصله پس از آن شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: پس از اتمام مراحل اطفا و لکه گیری و همچنین اعلام دلیل این حادثه ناگوار، کارشناسان پایگاه جهانی بازار و دفتر فنی اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای انجام اقدامات اولیه مرمت این سرا و دالان های میانی و سقط فروشان در محل حاضر و نسبت به برآورد خسارات کالبدی و ارزیابی موارد مورد احتیاج برای شروع مرمت اقدام کردند.

آبدار با اشاره به اینکه مرمت سرای ایکی قاپیلی پس از عملیات آواربرداری، طی هفته جاری شروع خواهد شد، ادامه داد: پس از اتمام عملیات آواربرداری توسط شهرداری تبریز، مرمت این سرا با مشارکت کسبه از هفته جاری شروع و طی آن اقداماتی نظیر سبک سازی سقف، تقویت پایه ها، بازسازی قسمت های تخریب شده اعم از (طاق و گنبد) و تعمیر، مرمت و اجرای درب، پنجره و ... انجام خواهد شد.

وی در انتها با اشاره به اینکه جلسات متعددی با هیئت امنا بازار تبریز طی چند هفته گذشته برگزار شده است، گفت: طی هفته های گذشته جلسات متعددی با هیئت امنا بازار تبریز در راستای پیشبرد اهداف مرمتی و حفاظتی و همچنین آنالیز مسائل مطرح شده توسط کسبه تشکیل شد که به دنبال آن درصدد تامین احتیاجهای موجود و همچنین هماهنگی های لازم با اصناف و کسبه بازار برای حفاظت هر چه بیشتر از این میراث جهانی خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: taverna.ir شناسه مطلب: 212

به "شروع مرمت سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز طی هفته جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت سرای ایکی قاپیلی بازار تبریز طی هفته جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید